Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 4425 ggr
dragonstar
0

köpa trimmer?

Vad är det för skillnad på de olika trimmrarna på marknaden förutom prisen?

Kan man köpa en valig trimmer på Jula och använda på hunden? Vad är det för skillnad mellan den och de på djurafären?

Och har ni några tipps på sidor där man kan få lära sig att trimma olika raser så ge mig gärna länkar =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Forest]
0

Jag skulle inte köpa en billig trimmer direkt dels så håller dom inte länge skäret blir slött o maskinen är inte alls så stark. Har man hund med lite päls då gäller det att satsa på bra maskin o lite olika skär. Grannen köpte just trimmer på jula eller om det var rusta, iaf det sluta med att trimmen satt fast i pälsen så hon fick sitta o pilla bort den o klippa tillsut lossna den :P Jag hade skittrimmer på våran blandis o samma här den tugga av håren asfult :-/ tror den gjorde lite ont oxå men hunden satt stilla pga välfostrad stackars liten. Den skrotades efter 1 klippning o jag köpte en oster golden a5. Men funderar på skaffa en Andis då den är lite lättare att arbeta med.

dragonstar
0

Okej vilket märker och prisklass rekomenderas?

[Forest]
0

2 man kan köpa ofta beg i bra skick ;) jag betalade 1000kr för min o då fick jag 2 skär till den. Men de brukar ligga runt 1500kr helt klart anser ajg dom värda det oxå håller bra o så kan man lämna in skären på slipning om de börjar bli slöa

reverse
0

Både Oster och Andis är bra märken, har även testar en Moser som var ok. Jag har själv en Andis-maskin (AGC 2 speed) när jag friserar hundar, den är lite mindre än Ostern, vilket passar mig som har små händer, plus att den är tystare och vibrerar mindre i handen. Upplever jag. Flört

//Lina

[Forest]
0

4 hört fler som säger det om Andis o är bra sugen på skaffa en själv, så just nu håller jag på att övertyga min käraste att det är bra att ha en maskin i reserv Flört

[Zipzee]
0

Jag har en Moser Arco till kroppen och en Wahl Pocket Pro till ansiktet och annat småpill :)

dragonstar
0

Vart harni köpt era då ? Borde väll vara billigare att beställa efter en att ta en via buritken?

[Forest]
0

7 jag köpte min beg av uppfödaren ny helt oanvänd men jag ska köpa min andra från butik i då de ligger i bra pris :)

dragonstar
0

#8 Ja då får jag holla lite koll på vad som dyker upp. Hitills har jag bara trimmat pälsen mellan trampdynorna som var väldigt lång och låtit rästen vara då han är så liten. Använde då en hundsax och hadde valpen sovnade i knät.

reverse
0

parma.se

//Lina

[Zipzee]
0

#7 Mina är köpta på Häromi. Dom hade ett paket med båda i förut.

malinroth
1

Jag har en Andis AGC super 2-speed. Köpte på lyckliga fåret skärsliperi, rekommenderas varmt :)

Jag kollade runt och fick uppfattningen att många är väldigt nöjda med sin Andis och att de låter och vibrerar mindre än en oster så den fick det bli. Är man ordentlig och sköter om maskinen så lär den förhoppningsvis hålla i många år framöver och när skären blir slöa kan man skicka in dem till lyckliga fåret för slipning :) Fick första slipningen, en sax och en klotång på köpet när jag köpte min maskin. Dessutom beställde jag en fön samtidigt men den jag beställde var slut och då ringde han upp mig och sa att den var slut och frågade om det gick bra om han skickade den dyrare istället för samma pris så jag slapp vänta på att dom skulle få in den andra igen :) Superbra service!