Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3453 ggr
EternalWinter
0

Cykelkorg, tips?

Nu börjar ju våren komma och man kan cykla igen.Glad

Jag vill kunna ha min hund i en cykelkorg för att det skulle vara väldigt smidigt att ta sig fram och ta honom med sig på det viset.

Har ett par frågor

Hur ska jag introducera honom till cykelkorgen på bästa sätt? Vill inte göra fel så att han blir rädd eller så..

Har ni något tips på en bra cykelkorg? Har sätt några i tyg och andra med typ ett galler över så dom inte kan hoppa ut..men jag vet verkligen inte vad man ska ha Obestämd

(länka gärna till hemsidor där man kan hitta bra cykelkorgar för hundar)

Tack på förhand! Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

nottheonly
0

Jag var med om en väldigt obehaglig sak förut.. jag gick med min hund på en cykelbana och då kom det en annan person på cykel och hade sin hund i korgen men halsband och koppel fast knuten på något sätt.. men sen när den hunden fick syn på min hund så hoppade den ur korgen och blev hängd!! det var jätte läskigt, men det gick som tur bra!

Så pga detta så tycker jag att en sån där med galler låter bra Flört

LinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en sån här till min havanais, är väldigt nöjd med den. Väldigt lätt att fästa på cykeln och stabil är den. Bra med förvaring på sidorna också Glad

Jag började med att sätta honom i korgen när den stod på marken och så gav jag han godis. Gjorde så i nån vecka, och sen satte jag fast cykelkorgen på cykeln och la ner honom och belönade honom. Men rörde inte på cykeln. Så höll jag på ett tag, och nu älskar han att sitta i korgen Glad

Lägger in en bild.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

Har liknande som 2, och gjorde lite som 2 beskriver belöna när cyckeln var stilla sen gick jag :) Enja har alltid gillat åka bil o cyckeln älskar hon oxå :)

EternalWinter
0

#1 Men fy vad otäckt! Rynkar på näsan Har kollat på sånna med galler faktiskt!

#2 Det skulle vara bra att få plats med lite småsaker också så den verkar ju bra! Sitter han "lös" i korgen eller har du kopplat fast honom?
Ska prova att bara ha den på golvet först sen på cykeln och till en början leda cykeln bara. Tack för tipsen Glad

#3 Sheldon blir åksjuk i bilen om han sitter i en bur men inte om han har honom i knät så jag hoppas att cykeln går bra Glad

[Forest]
0

4 tror de inte blir så åksjuka eftersom de är mer med o ser allt som händer i cykelkorgen Flört

EternalWinter
0

[Forest]
0

6 sån hade jag till katten, men jag hade utan själva locket o han satt i sele, tyckte den var bra är inte stor alls men du har en liten hund så den passar säkert. :) Ska jag gämnföra är den jag har nu allså samma som LinaK bättre

EternalWinter
0

#7 Ja han är rätt så liten (pomeranian) Tycker dock den ser lite klumpig ut. Åkte katten med på cykeln? Glad haha
Det lutar åt en sån som LinaK har ser lite smidigare ut skulle vilja titta på en men har inte sett en i affärerna faktiskt.Obestämd

[Forest]
0

8 oja hon var med mig överallt, tillomed gilla hon att åka till några av mina systrar de var då kattlösa men hade gästlåda till henne. Otroligt rolig katt åkte även o plocka svamp med mig i timmar kunde vi strosa i skogen hon o jag :) Hon gilla även åka bil Flört Så hon var med på ett par semestrar inte en ända gång klaga hon Cool Väldigt lättlärd var hon med, undra lite om hon var en hund i sitt tidigare liv Tungan ute Sorry ot men har iaf andvänt den korgen o den var okej

EternalWinter
0

#9 Haha vilken härlig katt!Flört Hon var säkert en hund i sitt tidigare liv Glad

LinaK
0

#4 Det är ett fäste i botten av cykelkorgen, som man sen kan kroka fast i sele. Så hunden sitter väldigt stadigt där i Glad Jag tycker den är mycket bra!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se