Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1565 ggr
[Surina]
0

Ser fram emot!! :)

Hej alla !!

Imon eller i övermon ska jag träffa en väldigt speciell uppfödare! Jag är så himla glad! Jag hade skickat ett mail till just denna kennel för drygt 1 månad sen typ… Men då det var en stor och väldigt välkänd kennel så trodde jag inte så mycket på det hela med fodervärd där ifrån.

Men ibland i oturen så kommer det tur ! Så hon svarade iaf och det fanns många möjligheter enligt henne iaf! Ska träffa henne nu i helgen/veckan!

Det beror lite på… hon kommer hem i kväll ifrån Crufts så det är ifall hon känner för besök dagen efter? Själv vet jag inte om jag skulle göra det så det är ju inte så konstigt om hon skulle vilja slappan av lite innan Flört

Så jag kan knappt bärga mig! Plus att hon är ju betydligt närmare mig.. så det gör det ju också lite lättare till fodervärds kontrakt. Kostar ca 200-300 kr fram och tillbaka med bensin, så det är inte så farlig.. jag hade ju förberätt mig för mer GladSå nu håller vi i hattarna,svansarna och tassarna Flört

Ett klipp ifrån Crufts! Den här hunden Dreamer hoppas jag nu tar hem Best in Show ! :) Frisk pom också! UA! :) Han vissar verkligen pommarnas personlighet i detta klipp Flört

http://www.youtube.com/watch?v=Zcai1pHORew&t=32m27s

russin
1

Håller på att kolla klippet och inte kommit till pommen än, men det första som gör mig beklämd är den sk jättefina mopsen - den är ju fet !!!!!

Tyvärr inte ovanligt på många raser i utställningssammanhang att vissa raser ska visas feta, men det gör mig så beklämdRynkar på näsan

russin
0

Pommen (haha låter som pommes frites - sorry) var en glad lite sak.

[Surina]
0

Seriöst!? Förvånad Är det vanligt alltså att visa vissa raser lite feta?! Fyfan vad dåligt !

[Forest]
1

Håller tummarna för att det ska gå bra allt :)

Ang utställning o sånt så går jag inte bara på vad ögat säger, går inte heller enbart på extriört o blir inte wow imponerad Flört

thilda-
3

jag tycker fruktansvärt synd om mopsen.. :(
enda hunden + handlern som fall mig i smaken var den som blev 4.. den enda som inte lyfte sin hund så den slapp trampa luft med frambenen..

[Forest]
0

tycker flera är för feta, det skulle dommaren sagt om de ställdes ut här. Moppen är ju grymt fet stackarn kan tänka mig hur ansträngade det är :-/ nä denna uställning säger mej inte ett smack i friskhet vetrinären kanske anser oxå att runda hundar är friskare hundar. Håller med 5 oxå tyvärr är det måga som "lyfter" nacken lite väl mycket på sina hundar i utställningsringen o de får en "lätt luftig gång" ursh.

Rafflan
0

Labbar och mopsar är dem raser jag vanligen ser är feta på utställning, träffade en tjej som hade labbe förut, hon tävla utställning, killen hade hunden till jakt, så när det var utställnings säsong fick dem göda hunden och när det blev dags för jakt fick dem "banta" den, för var den i form på utställning fick den sämra poäng än om den var fet :S

Charlotta-B
0

Hur gick det och träffa din ev blivande uppfödare? =) Spännande!

Charlotta-B

[Surina]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gick super bra ! :) Det var riktigt trevligt och hon hade inget emot min ålder något annat ! :)

Lite bilder ifrån besöket :

[Surina]
1

Bild 2

[Forest]
1

Oj hon hade en hel hög med små pompom är det 10 st jag ser på bilden, varpå en lite i bakrunden? Söta trevlig med bilder :)

[Surina]
2

´Bild nr 3

Mamma ville ta hem henne om hon fick Flört

[Surina]
1

Bild nr 4

Min mamma fann kärleken i den här lilla rasen :) Hon förstår mig mer och mer varför den här rasen är den enda lilla hunden jag vill ha.

[Forest]
1

jag måste säga att din mamma har bra smak var väl en väldigt söt liten förstångig grånos Kyss Kul att det gick bra, när väntar hon valpar och är det bara tik som gäller även nu?

hela högen var ju söta det kan man inte säga något annat om :)

[Surina]
0

Hon väntar valpar förfullt just nu ! :) Så hon vill ha lite tikar nu säger hon så jag håller tummarna ! Ja det är tik som gäller :)

Ja verkligen! Jag är så kär i den här rasen ! :) Helt underbar ! Den perfekta hunden om man har varit van vid Schäfer innan Flört

[Surina]
1

Bild nr 5

Cassii
0

Åh lägger en liten tass här Glad

[Surina]
1

Bild nr 6

En liten svart tik :)

[Surina]
1

Bild nr 7

[Forest]
0

fina bilder du tagit på dom :)

[Surina]
1

Bild nr 8

Mamma fick allt fler och fler när hon satt sig på golvet Flört

[Surina]
0

Tackar ! :D Försökte iaf… men det sprang överallt XD

[Surina]
1

Bild nr 9

Sist men inte minst Flört Den otroliga hanen! Han har vunnit så himla många titlar! Är känd i hela Europa!

[Surina]
0

Det förväntas att föddas tror jag två kullar om ca 1 månad! :D

[Forest]
0

24 kul :) då håller vi tummarna för att allt går bra.

[Surina]
0

Tack :) Jo jag hoppas verkligen det! Då jag har haft sån otur :P

[Forest]
0

26 se det inte som otur, utan att den valpen som väntar på dig inte är född eller änds rätt uppfödare. Hoppas som sagt på att så satt på rätt glid nu under skorna för det är mycket glida in på ett bananskal hos "rätt" uppfödare o även i rätt tid. Flört

[Surina]
0

Kanske det Flört Nu ska det bli av hoppas jag iaf! Jag är envis av mig iaf!

Charlotta-B
0

Vad kul att det gått så bra! Och vilka underbara bilder du tog! Söta dom är! Håller tummar å tassar här hemma nu för att det kommer gå toppen i framtiden med allt!

Charlotta-B

Jenniferri
0

Åh, vad fina hundar uppfödaren har! Pom.. är den sötaste hunden av de "småraser" enligt mig iaf :)

// Hannah