Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 623 ggr
Viccan92
0

Finland

Nu är det så att i sommar kommer jag och min pojkvän med hans familj att åka till Finland. Eller rättare sagt jag tvekar för min hund får inte följa med. Håller på att få panik över det. Samtidigt som jag vill vara med min pojkvän under dessa veckor känns det jättehemskt att behöva lämna min älskade hund hemma hos mina föräldrar.

Men om det är så att jag lyckas fixa att han får följa med vad behöver jag då fixa för att det ska funka? Pass, avmaskning?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

myra82
0

Pass, avmaskning och så tror jag rabiesvaccination behövs samt alla vanliga sprutor :)

Viccan92
0

#1 Men för rabiesvacc behöver man väl börja någon månad innan och ge tror jag väl.

myra82
0

Ja, blodprovet är ju borta nu men jag tror det är 21 dagar efter sista sprutan man måste vänta

Viccan92
0

#3 Ca en månad innan ja då är det inget jag behöver tänka på nu iaf. Men var får man tag på pass?

myra82
0

Det fixar veterinären när du tar första rabiessprutan (det är två spruter innan det är klart)

Viccan92
0

#5 Okej vad bra. Tack då vet jag. Även om det just nu lutar åt att varken jag eller hunden åker.