Polly på ingång :)
Va kul!
Va roligt !! :D Ska bli kul att se alal bilderna som dycker upp då 
Va kul
. Har ni någon aning om vilka raser som ingår i henne?
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Vilken sötnos! Va roligt med en ny vovve och stor eloge till att du tar hand om gatuhundar! Det vill jag själv göra senare 
#3 det är en podenco, förmodligen blandning :)
Jätte fin! Grattis och lycka till med henne! 
Ser också fram emot bilder sen…
Oj inte dåligt med 4 hundar :) söt hon var. Vilken förening är det du köper ifrån?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vad spännande! Fin hon är:) lycka till med henne hoppas allt går bra.
// Hannah
Vad roligt! Hon är jätte söt :) Lycka till med allt. Och undrar samma som #7 :)
Tack hörrni, jag ser verkligen fram emot att hon kommer :)
Jag tar henne genom föreningen ADA :)
Sååååå fin! Grattis!
Men vad roligt Maja att du ska ha en till liten goding
Hon var verkligen super söt, kommer säkert trivas snabbt hos dig. Och de får ju ett kanon hem med en matte som hittar på en massa roligt
Ser fram mot bilder på 5 hundar då du brukar ha med din dotters lilleskit oxå på bilderna 
13 så söta 
Vad roligt, hon är väldigt söt! Lycka till med henne 
Lycka till!
#13 Vilket sött gäng 
#13 - Så sött gäng :)
Lycka till med allt! Jag vill också ta en gatuhund någon gång i framtiden. =)
#13 naaw!
// Hannah
Söt
Vilken sötnos!:) Kan tänka mg att det hade varit en stor omställning om hon hade kommit mitt i vintern;) med tanke på de vintriga bilder med massor av snö som du bjudit på. Lycka till! Jag funderar lite på en sak, är det svårt att välja ut en hund man aldrig träffat? Får man en beskrivning av hundens mentalitet att ta ställning till innan man bestämmer sig?
#21 De som väljer ut hundarna, härifrån Sverige, försöker umgås så mycket som möjligt med dem så att de ska kunna få en uppfattning om hur de är. Naturligtvis berättar även de som jobbar på hundhemmet, vilken slags hem de tror passar just DEN hunden. Bara för att jag lämnar intresseanmälan på en hund, betyder det inte att de tycker att just Mitt hem är det bästa, och är man flera som lämnar intresse för samma hund, så gör de en bedömning om vilket hem som passar hunden bäst.
Två av mina hundar har kommit på vintern, och det gäller ju att ha täcken och fleeceskor på dem.
:)
Hur mycket kostar det?
#23 5200 kr
#22 då förstår jag bättre hur det går till:) det låter bra att man inte bara väljer ut en hund efter en bild! Som sagt, lycka till!:)
#25 Nej, och man får berätta hur man bor, om man tänkt gå kurser, hur man planerar kring hunden ifall man jobbar osv. Säger man att man ska ha hunden på jobbet, så måste man ha ett intyg från jobbet att det är ok. De gör hembesök, inte för att se hur städat man har, men för att få en bild av vad man är för typ av människa. Bor man så långt bort från närmsta ADA-arbetare, att det inte är rimligt med hembesök, så krävs skriftliga referenser.
#24 Haha jag läste tvåhundratrettiofem tusen tvåhundra kr. Till allvaret, läste att ADA ville att man ska ha stryphalsband… Är det så att man måste det. Jag har funderat på att när det är hunddax blir det kanske omplacering, men jag vill inte använda strypkoppel bara sådär med en hund som antagligen inte behöver det… Så det skulle kunna stryka ADA trots att det annars är en av mina favoriter bland omplaceringstjänsterna… Så kontenta: måste man använda strypkoppel på hundar från ADA?
#27 De vill att man har stryphalsband när man hämtar hunden på Arlanda. Det har tidigare hänt för många gånger att nya ägarna har med sig halsband som är för stora, hunden har krypit ur halsbandet och löpt amok på Arlanda…. vilket stressar hundarna oerhört. Så det är BARA för att säkerställa att ingen stackars hund kryper ur halsbandet och stressar runt på ARlanda, INGET annat.
#28 hmm, ja då kanske det behövs… Vet inte så mkt om stryphalsband förutom namnet, bör läsa på innan jag bestämmer mig :)
Va coolt! Hoppas att det går bra med henne, super söt! Va har du för planer med henne? ;)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#30 Planen är, som de andra jag har, att gå kurser i lite smått och gott, då hon bott in sig :) , Hänga på hundklubben, använda träningsplanen och agilityplanen …. viltspår lägger jag själv, så sånt blir det åxå.
Va glad man blir! ;D när man läser om vad du ska göra med henne.. Så roligt att sånna hundar får en andra chans.. !! Önskar er alla lycka med henne!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tack :)