HUNDTRÄFF Gävletrakten
Nästa helg tänkte jag och Qepta ses och ha en heldag med grillning, träning, bus och allt därtill. Så jag tänkte kolla om fler är intresserade.
Vi hade tänkt vara i skogen här i Skutskär men kan ta oss i princip vart som helst i Gävle-trakterna om Skutskär ligger olämpligt för någon.
Så om någon är sugen på en hundig heldag med grillning och mys så hojta till!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Boloungerskogen är ett förslag, fina promenadvägar, bra träningsmöjligheter och grillplatser finns det.
Sabina
www.anibaz.blogg.se

Lite upptagen den helgen, med fyllerifest och stor mängd gäster fre-sön. Är gärna med nån gång om det blir i Gävle, då jag har 6 mil söderut dit.
Lägger en röst på Hemlingby oxå, och Jannes fäbod. Där kan man grilla korv och finns inga får, kan de som vill släppa hundar i hagen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vi är redo för hundaktiviteter så gott som varje helg, så du kan hojta till nån helg du kan så kan vi säkert få ihop en träff då med.
Hemlingby är ett bra förslag, lite svårt att ta sig dit bara, men går helt klart att lösa.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Inga fler som vill grilla och umgås? 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag skulle gärna vara på men inte just den här helgen :/ Men GÄRNA andra!! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Hade gärna kommit, dock är det en bit :/
#6 Vart bor du? 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag och Qepta har bestämt att vi skjuter på detta tills fler har tid.
Så alla som är intresserade, hojta till så kommer vi gemensamt fram till datum och upplägg!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jaaaaaaaaaag viiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!!!!!!!!!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#9 När passar det dig?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tja lite närsom, men vill ha med mig Kitten86!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vi kan somsagt när som helst så kom med förslag när det passar er!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Beckibus, är det inte lite väl långt för dig att åka för en träff?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Nja en bit är det ju men det är det nog värt! ;) får ju se om jag kan lira med henne!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Jag bor i en liten håla 8 mil från göteborg
#15 Då är det en bit…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Imorgon tänkte vi ses ett gäng, om någon här är sugen på att komma så hör av er!
Vi tänkte gå i boulognerskogen, fika och till sist låta hundarna leka (frivilligt).
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Vi möts vid fontänen framför rådhuset klockan 12, vi väntar till 10 över ifall nån är sugen på att hänga på men inte hinner höra av sig innan!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Oj, glömde bort att skriva vart ska ses.
Vad skulle jag göra utan dig Sabina 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Haha det behöver vi nog inte ta reda på 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Mysigt! =D Jag är gärna på nån gång!
Om någon i Gävletrakten missat dessa grupper förresten så är det bara att gå in och kika! =)
Mvh Tess
#21 I helgen ska vi ses om du är sugen på att hänga med. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#22 Tack! =D Men nu till helgen är jag bortrest! Sticker tidigt lördag morgon och kommer inte hem förrän söndag kväll.. =/ Helgen därpå ska jag också bort..
Ingen som vill hitta på något mitt i veckan..? ^^ Jag pluggar hemifrån för tillfället och jobbar bara extra när det behövs folk så jag har myyyycket fritid just nu men helgerna har en tendens att bokas upp snabbt eftersom alla andra har "normala jobb".. =P
Mvh Tess
#23 Jag och Anibaz träffas ibland mitt i veckorna också. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#24 Vart brukar ni ses då? =) Jag bor i Bomhus i Gävle och har inget körkort…
Mvh Tess
Iboulognerskogen.
Sen brukar vi gå till den stora rastgården vid station för att låta hundarna leka. 
Jag bor i början av Brynäs och Sabina bor i Skutskär.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Boulognerskogen är det lätt att ta bussen till =)
Mina hundar vågar jag inte släppa ihop lösa med hundar de inte kännt länge. Framförallt tiken är lite grinig mot främmande hundar. Men att promenera tillsammans är sjukt nyttig träning och det märks stor skillnad på henne när hon får göra det! =) Hon är 3 ½ och en blandning mellan schäfer och jämthund.
Har ni tikar eller hanhundar?
Mvh Tess
Då tar vi en promend någon dag framöver!
vågar du inte släppa hundarna lösa så ska du självklart inte göra det. 
Jag har en hane (unghund på 1 år) och Sabina har en tik och en hane.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#27 Släpper inte min tik med främmande hundar heller. Efter att hon fick bogen söndersliten i höstas av en pitbull så har hon väldigt svårt för hundar av bulltyp, så att promenera med en vore nyttigt för henne.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Gärna! =)
Jag läste precis om det i en annan tråd! =( Om hon är rädd för hundar av bulltyp så tar jag gärna blandrastiken innan jag fått ordning på Yoshi. Han har alltid varit glad i allt och alla, men efter flytten och främst nu i samband med att Bell börjat löpa så har han gjort utfall vid något tillfälle =/ Han sköter sig bättre med sambon än med mig så jag har bestämt mig för att hitta en kurs att gå med honom nu i vår. Så innan dess riskerar han nog snarare att förvärra din tiks obehag inför bullhundar, bättre att hon får träffa lugna vuxna individer av de raserna istället =)
Tiken kan som sagt vara lite tjurig i början, men det ger med sig snabbt så länge hon känner att hon får lite utrymme och ingen kommer upp i baken på henne =)
Mvh Tess
Låter bra :)
Sabina
www.anibaz.blogg.se

Jga har ordnat det lämpligt för mig jag, då vi har tisdagspromenader på jobbet. Alla tisdagar ca 18.10 får de som vill träffas utanför draghundcenter och sen går vi en liten vsäng tillsammans för att träna med varandra som störningar. Har ni inte alltför långt till Söderhamn, kan ni hänga på. Vi är dock sällan ute mer än 25-40 min.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#32 På påsklovet följer Anibaz med mig upp till Söderhamn, vi kan säkert komma då!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se