Hundras hjälp?
I min familj så har det disskuterats om vi ska skaffa hund.
Grejen är att hunden blir i sådna fall mest min hund, (jag är 15år).
Jag vill ha en liten hund som Papillion eller Chihuahua. (Söt långhårig liten hund vill jag ha)
Men min mamma tror att min lillasyster på 3år kommer att mörda den då.
Och min storebrosa är allergisk, men han är kanppt någonting mot hundar. Han tål king charles, lagaoto & bolognese.
Något tips om vilken ras som skulle passa oss?
Som sagt vill jag ha en liten hund 
Eftersom din storebror är allergisk hade jag tagit en hund på foder eller lån först för att se om han tål eller inte. Eller valt helt enkelt en ras han tål såklart.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Någon bichon kanske? :) Chihuahua kan vara lite osäker och med små barn skulle jag nog inte tips den.
Mvh Emelie och hunden Kelly 
# 1
Att ta en hund på foder betyder inte att man kan lämna tbx den för att man råkar vara allergisk, man har samma ansvar som om man äger den, ett fodervärdsavtal handlar om avelsrätt, inget annat.
Däremot kan man besöka uppfödare o i bästa fall få låna en hund. Man skall oxå komma ihåg att valpar oftast är mer allergiframkallande än vuxna hundar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag tycker inte småbarn o småhundar hr alltid ihop hört lite väl många som får en liten hund som avskyr småbarn o nyper dom gärna. Tror inte nån uppfödare direkt går med på foderhund heller med tanken på att ni inte är ett säkert val pga allergi hos din bror. 2 tipsar om en ras som kan funka bra.
#3 Jag vet vad fodervärd innebär, tack ska du ha.
# 5
Varför föreslår du det då?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#6 Därför att fodervärd betyder itne att man måste ha hunden resten av dess liv alltid osv. Finns många bra avtal man kan göra med uppfödare och ev ha på prov med. Och dels brukar många tåla vuxenpälsen bättre än valppäls.