Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1650 ggr
[Zipzee]
0

Diarré

Texas blev helt plötsligt spänd i magen, fisig och fick diarré. Har nu bajsat 3 gånger, väldigt löst. Är inte längre spänd i magen. Har mina misstankar om att PlaqueOff är boven i dramat. Han började med det för några dagar sen. Hur lång tid tar det innan PlaqueOff skulle kunna påverka magen? Han har bajsat normal ända fram till i morse och inte ätit något annat än han brukar.

Tänkte koka lite ris och fisk åt honom nu, gre jag det på en gång eller byter jag ut kvällsmålet? Hur många dagar brukar ni fortsätta ge "snäll" mat?

Karmatarerskanise
0

Vid ordentlig diarre ger jag ingen mat alls på ett dygn. Så magen hinner lugna sig. Sedan ger jag lite kokt ris och a fil. Sen när magen blivit bättre blandar jag lite ris i maten, eller a fil några gånger.

SaraC
0

Det kan säkert bero på PlaqueOff.

Fortsätter magen att krångla så dra ner på dosen PlaqueOff och se om det hjälper, hans mage kanske måste "vänjas in" med det.

Jag brukar inte ge någon annan mat vid sådana här korta fall av knölig mage. Låter bara bli att ge mat överhuvudtaget den dagen och möjligtvis dagen därpå också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Zipzee]
0

#1 Det är ju inte så att det bara sprutar ur honom, men han råkade "göra i brallan" på mattan innan jag hunnit få på mig kläderna. Han gick till dörren, men sen gick det undan. A-fil funkar inte för honom, väldigt känslig mot laktos.

Så vad tycker ni? Ge lite mat och blanda i ris eller inte ge något alls idag?

Karmatarerskanise
0

Jag hade inte gett något alls idag.
Sedan finns det laktosfri a fil också :)

[Zipzee]
1

#4 Det visste jag inte, har bara sett "vanlig" laktosfri fil :)

Jag följer ditt råd och låter honom vara utan mat idag, i morgon får han lite fisk-ris med a-fil :)

Karmatarerskanise
0

#5 Hoppas han blir bra fort :)

[Zipzee]
0

#6 Det hoppas jag med, skrubba bort hundskit från ryamatta är inget jag gärna gör om ;)

Karmatarerskanise
0

Hahaha ;)

vallhund
0

# 3 Acidofyllus bakterier kan du köpa i pulverform på apoteket o i hälsokostaffärer, garanterat laktosfritt!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Zipzee]
0

#9 Har du något namn på pulvret eller tillverkaren så jag vet vad jag ska leta efter? :)

vallhund
0

# 10

Tyvärr, du får fråga personalen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

thilda-
0

Canicur….

Rafflan
0

När mina hundar (vuxna) blir dåliga i magen fastas dem i minst 24 timmar, den börjar vi ge små potioner ris och kokt fisk, sen blandar vi sakta ut det med hundens vanliga mat, om det inte funkar kan vi även ge nåt bra för magen, typ canicur.

Blir det inte bättre eller sämre kontacktar vi veterinären :)