Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 4651 ggr
sunnys
0

Välja hund? Fralla?

Vi tänkte utöka vår familj men vet inte vilken ras vi ska välja. Kanske ska börja med att berätta om mig. Jag pluggar distans så jag håller till väldigt mycket hemma, brukar vara ute och springa på sommarhalvåret då jag såklart vill ha med hunden. Trots att jag själv aldrig själv haft hund har jag varit hundvakt många gånger åt stora hundraser(schäfer/rottis )sen har min pojkvän en Labrador som Jag spenderar mycket tid med. Vi bor i ett radhus med 30 meter till ett stort grönområde. Jag var förut väldigt inne på att skaffa en staff men folk hävdar att det inte är en förstahund. Jag är personligen sugen på en fransk bulldog men har hört att dom har lätt att få andningsproblem osv men att de är utmärkta som första hund. Vad tycker ni skulle passa mig? Och om det är någon som har någon erfarenhet av en fransk bulldog? Jag vill att det ska vara en lättlärd ras och som inte har alltför krävande päls och så vill jag hålla på med agility.

Fridaaaa
0

Fransk bulldog passar inte om du vill ha en hund du kan ut och springa/jogga med just pga andningssvårigheter. Annars är den en trevlig ras.

Kollat på SKK:s sida under kategori 9? Finns många trevliga hundar där ^^

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Driva]
0

Dvärgschnauzer?

minder hund, inte jättekrävande, men hänger gärna med på allt.

vallhund
0

Varför skulle en staff inte vara en bra första hund? Du är ju knappast oerfaren, men var noga med val, kan rekommendera kennel Ballstaff. En bekant med tik därifrån skall snart para sin hund, kan oxå vara av intresse.

Vad gäller fralla får man vara ännu nogrannare, läs http://friskafrallor.info/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

ajik
0