Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1667 ggr
IdaBabe
0

Massera sin hund? :)

Tänkte höra lite här om det är någon som vet någon typ av massage till hunden? Flört

Min hund älskar att bli masserad mitten på halsen som är typ parallel med öronen, eller hur man ska kalla det. Där brukar jag ta tummen och långfingret och sen göra små långsamma cirkels-rörelser på den musklen. Ooooh guuud, hon älskar det, hon blundar, sträcker på halsen och rent ut sagt "stönar" xD eller ja, hon gör ifrån sej ljud så de låter som hon stönar haha. :)

Jag tänkte därför se om de finns lite fler maassage övningar som ni kanske brukar göra på era hundar, som man kan testa på sin hund så man kan utöka massagen Glad

wilmasigne
0

mina hundar älskar när man kliar på magen och "rumpan" men dom gillar också under öronen och ner mot halsen/under hakanGlad

Em_
0

Läs Hundmasagae och stretching - låt tassarna vila av Anna Holmgren och Marie Söderstörm Lundberg. De beskriver riktig proffsmassage. Tar en stund att sätta sig in i, men hunden njuter verkligen :)

Chilli10
0

Håller med #2, läs den! =)

[Ronon-m]
0

Jag brukar ofta massera mina hundar på låren och bogarna. Dom fullständigt älskar det! Jag brukar jobba i samma cirkelrörelser som du, ganska "hårt" så man verkligen kommer ner i musklerna :)