Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1661 ggr
Ellinor_ludde
0

*snyft*

ÅÅåå nej! Igår blonderade jag håret och det blev ägg gult! Så jag vägrade gå till skolan idag, men har även ont i huvudet så arg var
jag! Nu ska jag till frissan kl. 13.00 och fixa till det :@
FAN OCKSÅ!! Nu måste jag betala 500kr för att fixa till det..
Har dett hänt er någon gång också?! Super ledsen eftersom ¨frissan
sa på telefon att hon måste gör det mörkare för att inte förstöra håret helt. Ja, då sprack det där med platina blont hår igen!! :(
Fan…

Tixy
0

Om man vill ha platinablont är det nog bäst att gå till frissan direkt, iaf vad jag har hört av vänner och så. Själv har jag alltid haft min naturliga hårfärg, men ska tona det snart.. Vad det blir får ni se då ;)

Ellinor_ludde
0

Hihi<3 Längtar XD

Tixy
0

Jag kan tänka mig det. :) Platinablont är skitsnyggt om man har rätt kläder till (dvs inte superkort kjol som inte täcker något). Skrattande

Ellinor_ludde
0

Haha XD
Nej, något bimbo vill jag ej bli ^^,

Tixy
0

Duktig flicka! ^__^

Ellinor_ludde
0

mm, men asså… jag som vill ha som alex fina hårfärg :'( !!! ghaaa!! *skriker*

Malin-A
0

hoppas d går bra hos frissan =)

Lotta
0

Hahaha stackars Ellinor…samma sak har hänt mig åtskilliga gånger, men det går alltid att fixa som tur är =))

Ellinor_ludde
0

Vart hos frissan nu och det enda förändringen i håret blev att det blev lite mörkare i grunden. Men det gula är fortfarande kvar Gråter
JAG KAN INTE TA UPP DET I EN TOFFS HELLER!!!!!! FÖR LUGGEN SOM MAN DRAR UPP ÄR GUL FLÄCKIG!!!!Hemlis

[helenal]
0

men tpg hon inte bort det gula alls== har du bild?

Ellinor_ludde
0

Jo, men det funkade inte!!! FAN vilket gräsligt hår jag har. Hon säger att det inte kommer bli återställt på jätte länge :'(
Mmm, ska fota när det torkat, va så jävla sur när jag kom hem
så jag försökte tvätta bort det gula med ett riktigt skit schampo
från Lidl, och tack vare det så har den gula färgen dempats LITE!

AnneN
0

Du kanske ska fundera på nån annan färg typ brun eller nått om du inte vill ha gult hår. Rekomenderar dock inte rött då det kan bli orange

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ellinor_ludde
0

MMmm, mormor sa att jag kan tona ner det till ljusbrunt eller något liknadne, men jag pallar inte. Vill ju vara sommarblond
till, jaaa!! Sommaren ^^,

Sandra76
0

Finns ett mousse schampo som dämpar det gula i håret.Hos frissan.

Gjorde själv en färgning i höstas, med slingor o slingorna blev gula.

Men köpte ett mousseschampo, det var lila färg på det. Men det funkade faktisk.

[helenal]
0

jag e orolig eftersom f'rgat h¨rt brunt att de bleks mycket i sommar.. och undra vilken färg de blir då… hmm

Ellinor_ludde
0

HJÄLP!! NU ÄR HÅRET ORANGE/RÖTT i stället för gult :'(
Jag tror jag blir tokig, alla kommer asagarva åt mig i skolan.

[helenal]
0

men du va ju hos frissan..

Ellinor_ludde
0

Mmm, och hon tonade det en aning mörkare, men det gul/óranga försvann ej!!

[helenal]
0

men va dåligt..

Malin-A
0

tråkigt.. hoppas d löser sig…

Ellinor_ludde
0

Sandra76 vad kostar moussen?

Lotta
0

Men hur kan en frisör vara så klantig…ursäkta språket, men hon borde ha kunnat tagit bort den gula färgen eller åtmonstonne gett dig ett förslag på nått annat. Gå tillbaka och säg till att du inte är nöjd, dom är tvugna att fixa till det så du blir nöjd nämligen =)

[helenal]
0

ja precis.. frisörer borde ju fixa till så de inte blir gult…

Alex
0

Seriöst? Ursäkta, men vad tusan var det för kass frisör som inte kunde fixa det? Du var väl rätt ljus innan du blekte det? Och vaddå "måste göra det mörkt för att inte förstöra det", det var väl det värsta jag har hört.. Jag blekte två gånger hemma, sen två gånger hos frisör innan jag fick den färg jag har nu. Visserligen hade jag väldigt orört hår innan, och väldigt bra kvalité på det.. Men ändå. Ta bort det gula ska en frisör kunna fixa lätt. Fick du betala för det? I så fall tycker jag du ska gå tillbaka och klaga, och sen byta frisör.

Men vill du ha den hårfärgen får du vara beredd på att det kostar, jag fyller i utväxten varannan till var tredje månad (och då är det inte snyggt i slutet kan jag säga, men för håret och ekonomins skull så står jag ut ;)) och då går det på 800 (varav klippningen 300). Så bara att fylla i utväxten kostar alltså 500 när jag gör det. Tid tar det också, mellan 3-4 timmar. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellinor_ludde
0

Hihi!. Aaa, det kostade 400kr :/

Lotta
0

Be din mamma kontakta frisören…du ska ha tillbaka pengarna eller få håret fixat :)

Alex
0

Japp håller med Lotta. Och med tanke på vad frisören gjorde tycker jag ni ska försöka få pengarna tillbaka och så går du till en annan frisör och fixar till det. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ellinor_ludde
0

mmm, men om jag ska vara ärligt så är det en aning bättre nu.
Haha, tvättat det 3 ggr nu och nu är det bara lite "guld" nyans
i det! Men jag ville ju ha platina blont :(

[helenal]
0

men sa du inte till frosören att du ville ha platina blont? Isåfall får du nog gå till en frisör igen… de tar ju tid att få sånt blont hår också

Lotta
0

Gå dit och säg det så får dom fixa det =)

Alex
0

#28 Om jag var du skulle jag strunta i om det är lite bättre nu. Du fick inte det du ville, frisören var tydligen inte tillräckligt kunnig för att fixa det, och misslyckades.. Då ska du inte behöva betala för det, även om det kanske blir lite bättre eller du fixar till det själv.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

håller med dom andra så ska inte en frisör göra.. gå tillbax o klaga…