Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 465 ggr
cannaydia
0

Vad tycker ni?

Jag har ju mina funderingar på att skaffa hund som sagt, dessa planer har jag haft sen jag var 7år (är 20 nu)men de e först nu jag har tid och möjlighet att ta mig an den uppgiften. jag har ju också mina favoraser osv men tänkte beskriva mej själv och vad jag vll använda hunden till sen låta er föreslå hundraser ;-) För att se om jag kanske behöver tänka om eller om jag ska tuta och köra på mina tankar…

Börjar med hunderfarenhet, uppvuxen med Tax och engelsk cocker. Cockern har jag delvis varit aktiv med inom träning och utställning (jaktbiten fick bror och far sköta). Har jobbat både som anställd och volentär på ett hundstall ca 1½-2år, har då arbetat med omplacerings hundar i alla storlekar och raser. Dok mestadels större hanhundar som börjat bli könsmogna och som oftast varit ouppfostrade. Så jag är van att handskas me större tuffa ouppfostrade hundar. *Har även illrar men det har ingen betydelse i detta fall då alla mina illrar inte accepterar en hund så det blir delade läger oavsett vad.*

Nu till vad jag önskar ur min kommande hund, vill arbeta mkt med den, lydnad ev. bruks/skydd skulle vara skoj. Har häst och rider så en hund som platsar i ett stall och kan orka med på en ridtur utan att rymma(så ingen hund med straka jaktinstinkter med andra ord). Alltså en uthållig smart hund (-ingen border collie), som vill vara med över allt och gillar aktiveras och arbetas med. Gärna en större hundras…

Vad tror ni skulle passa?

AnneN
0

Schäfer, rottis, dobber, staff,am.staff, boxer, svert terrier, riesenznaucher, mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HannaM
0

ja Busan från ÅsaF kanske? det är något att jobba med.. men som verkar kunna bli en helt underbar dam, under avlivningshot nu

Alex
0

Tänkte också på Busan.. Kolla tråden "AKUT: Någon som vill ha Busan?" Hon har ju bott med illrar nu ett tag också. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

cannaydia
0

jo såg henne. Hade varit kul att ta över henne…Men det är ett hundköp först efter sommaren då jag planerar att jobba ***** ur mig :-P Vore inte rättvist att ta hit en wowe nu…Detta har jag varit medveten om sedan i våras därför har jag skjutit upp mitt hundköp till hösten/vintern -när rätt hund hittas.