Vad händer om man dör?
Något som ofta slår mig. Om jag blir sjuk, påkörd, skadad eller dör. Vem tar hand om Lexie då? Hon skulle aldrig klara av att fortsätta bo kvar, och hon har svårt för främmande människor, speciellt om jag inte är med. Jag vet hur hon blir när jag inte kommer hem på ett tag, alltså hemhem. Orolig, piper och letar efter mig. Det finns inte många jag har förtroendet för att kunna ens ta hand om min hund, ens för en dag eller två. Orättvist tänkt, men är det inte mest rätt att låta hund och matte få somna tillsammans? Även fast detta inte inträffar, så vet man ju inte framtiden.. hur är era tankar kring detta?
Jag har faktiskt beställt hem vita arkivet. Och där har jag skrivit i vem jag vill ska ta hand om våran hund om jag och min Sambo dör. Självklart har jag även frågat denna person också!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Vad är vita arkivet? Det låter nästan som gudmor/gudfar, vore ju väldigt lämpligt!
Vita arkivet är en bok man beställer där man skriver hur man vill att allt ska gå till om/när du dör. Begravning etc. Det går att beställa på fonus och det är gratis.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Har läst att man kan skriva ner på papper vad man vill ska hända/vem som ska ta hand om hunden när man dör. Och du måste skriva på pappret och så måste två andra vittnen som inte är släkt med dig skriva på. Så ska de finnas datum också. Sen så finns ju vita arkivet som #1 säger men det är mer djupgående med begravning o sånt.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Menar du att du vill att Lexie avlivas om du dör så ni kan begravas tillsammans?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tycker det är egoistiskt att ta hunden med till graven … självklart går det omplacera hunden. Tråkigt att du inte litar på någon, känner hunden INGEN annan människa än dig?
Känner samma som #6. Antagligen kommer hunden kanske vara nere och orolig ett tag, men sen kommer det med största sannolikhet komma över det. Och om den inte gör det, så får den väl somna in. Men tycker det är väldigt egoistiskt att inte låta den få en chansa att leva sitt liv.
Själv har jag inte ordnat något, men tror att min farmor eller mamma nog skulle ta min hund.
Anser verkligen inte att hunden ska avlivas för att husse eller matte dör.
MAn får själv utse någon som kan ställa upp om lyckan skulle vara framme.
I dagsläget har jag folk runt omkring mig som säkert kan ta väl hand om mina hundar, men det kan se ut annorlunda om 5 år , 7 år eller 10 år. Förhoppningsvis har jag väl egen familj om 10 år, men det kan man ju inte veta i förväg. Skillnad är det ju med hästen, där står i kontraktet att f.d. ägaren ska kontaktas först.
MVH
Sofie
mina djur ska avlivas.. så dum är jag! och alldeles för självisk!
Som nuläget är nu hade min fästman fått ta dem. Utan tvekan. Annars finns det folk som slåss om båda hundarna så dem hade fått det superbra iaf. Men jag planerar inte att dö såhär ung 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Hundar lär sig oerhört snabbt att knyta an till andra, även om vi inte vill det .
#10 Varför?
#10 Undrar också varför. Förtjänar inte dina djur ett liv bara för att ditt avslutas?
just det jag skrev.. jag är alldeles för självisk/egoist.. tycker inte att man ska behöva gå så mycket djupare än så..
Men sån är jag och sen vet jag absolut att min sambo kommer inte att klara av akillez helt själv och extra speciellt när vi får hem hund nummer 2 av samma ras.. En ca de bou kan man inte ta över bara så där anser då jag och allt för få ( IDAG) har för lite kundskap om rasen.. och akillez är en hund som man inte kan ta över bara så där utan han är en ren djävul på ren svenska när det är nya personer och det kommer inte att fungera att låta någon helt ny person ta över honom, för vi har redan haft 1 hundvakt till honom som skulle passa honom i 6timmar och som inte fungerade så bra då han placerade den personen i ett hörn och där fick hon stå ända tills jag kom tillbaka och jag vet att akillez kommer att förbli den lilla djävulen mot nya personer när jag inte är i närheten :)
Det beror på hur.
Min egen hund Gaia som jag har nu skulle kunna anpassa sig bra med min familj även om inte jag fanns där med henne, bara hon får lite tid, och hon skulle kunna få ett fantastiskt liv även i en annan familj tror jag.
Hunden som jag och min fästman har tillsammans skulle dock aldrig någonsin kunna anpassa sig med nya människor då hon hade det väldigt svårt att flytta ifrån oss då hon flyttade till min fästman, och jag skulle aldrig låta henne genomlida det en gång till, vet inte ens om hon skulle kunna hantera det igen. Så henne skulle jag nog be att få somna in om det skulle bli så att jag skulle dö och att fästmannen av någon anledning inte kan ha kvar henne.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?