Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3283 ggr
Rafflan
0

Sur gubbe -_-'

Imorse när jag gick med hundarna till bilen för att åka till jobbet kommer en gubbe ut ur A huset (lägenhet) och fråga om jag bor i B, jag svara "ja"
Han "ser det där trevligt ut?" och pekar på en hundbajs påse med troligen bajs som ligger vid min port ingång
Jag "nej, men den är inte min"
Han svamlar nåt om portvakt (vilket vi inte har?) och att man ska ta upp efter sina hundar
Jag "men jag tar upp efter mina hundar…"
Han "jaja, men det vora bara trevligare för alla om du tog upp efter dina hundar, och se till att dem inte skäller en massa som igår kväll"

wtf? min ena hund skällde 3 skall vid kl 13.00, och det var inte speciellt högt, och jag var hemma med dem från kl 15 och hela kvällen och dem sa inte ett knyst, och det bor 2 till hundar med olika ägare i min trapp uppgång, och minst 8 hundar till i dem närmsta hyres husen, varför anklaga mig för allt utan bevis? frågade t.o.m om han sett mig lämna bajs men han bara tjattra på…

Så jag hoppade in i bilen och sket i honom, orka tjafsa kl 6.30 liksom -_-'

Hoppas jag slipper se honom igen, annars kanske jag är piggare och kan ryta ifrån ordentligt åt gubben :P

Twisted_T
0

Äsch det finns folk till allt. Vissa blir sura bara av att det finns hundar eller andra djur. Var med min familj och hunden på camping en gång. Så var jag ute och gick med min hund och en tant glodde på mig jättesurt. Sen när hunden kissade så frågade hon: Ska du inte ta upp efter hunden? Du kan inte bara lämna det? Då undrar man ju… Skall man gå med någon toapappersrulle och torka av marken när hunden kissar eller vad var tanken där?

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Rafflan
0

#1 jo, jag har en tant som bor i närheten och när hon ser mig och min hund börjar hennes hundar skälla och hon kollar anklagande på mig?! XD

thilda-
0

Det Fräckaste jag har varit med om var att en gång så stod jag och höll på att försöka skrapa ihop akillez skit fast det inte gick (diarre),. och när jag gav upp och var på väg att lämna platsen så ut springer en gubbe och ger mig på käft för att jag inte plockar upp skiten efter oss :(

Rafflan
0

#3 slog han dig verkligen? :O eller skällde han bara?

Endel är ju verkligen korkade -_-' tur att såna inte skaffar hund ;)

thilda-
0

oj nej inte slog ;) utan han skällde på mig " Ger mig på käft " :D

Maja2
0

Lägg inte energi på surpuppor, en del lever för att klaga. Låt det passera bara….

Beckibus
0

Förstår dig, har varit med om mååånga såna! :/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Praefatio
0

Våga säg ifrån på skarpen! Det hjälper oftast. Helt icke-hundrelaterat så var jag i tvättstugan här om dagen och mitt program tog tre minuter längre tid än jag trode (38 min istället för 35), det skulle vara klart 14.00. 14.02 kommer jag in i tvättstugan och ser att det är en minut kvar på programmet, och vid tvättmaskinen står en sur tant.

Hon: *sur* Ja, du är sen med ditt program här.

Jag: Ja, jag märkte det, jag ber om ursäkt men jag trodde det skulle ta 35 minuter.

Hon: Jaha, och här har jag stått i fem minuter och väntat, och inte har du kvar ditt tvättlås heller så jag visste inte vart du bodde och kunde inte säga till.

Jag: Nej, jag bokade in en ny tid innan jag gick.

Hon: *ännu surare* Det är ju för jävligt att det ska skötas så jävla dåligt, det är alltid skitigt här och ingen sopar och ingen tar bort luddet i torktumlaren.

Jag: Ja jag förstår din frustration, men vet du vad, det får du ta med husvärden eller liknande, för jag och min sambo är alltid noga med att städa efter oss. Du får ta ut din ilska över någon annan.

Hon: *vansinnigt sur* Tycker du att jag tar ut min ilska över dig?!

Jag: *lugnt* Ja.

Hon: *hotfullt* Vad sa du?!

Jag: *tydligt* Ja, sa jag.

Hon: *höjer rösten* VAD SA DU?!

Jag: *ännu tydligare* Ja, jag tycker verkligen att du tar ut din ilska över mig så nu får banne mig du ta och ge dig!

Då kommer min sambo in och frågar om han ska hjälpa mig att hänga upp tvätten och kläcker glatt ur sig något i stil med "Jaha, här står ni och bråkar!" När han kommer tillbaka en timme senare för att ta ner vår tvätt och har sopat etc. så möter han tanten som utbrister "Oj, vad fint ni har gjort det…" varpå han svarar "Jodå, vi brukar göra det." Han kom in till oss med tvätten igen och sa att tanten bett så hemskt mycket om ursäkt för sitt olämpliga beteende :)

Jag upplever ibland att människor, speciellt om de är äldre än en själv, behöver få sig en ordentlig tillsägning ibland och bara få veta att det inte är okej att gå och sura och ta ut sina irritationer över random människor. Bara man håller sig lugn och saklig, utan att bli otrevlig, så brukar de "snap out of it" och inse att de beter sig otrevligt mot någon som inte är värd det.

Man FÅR säga ifrån på skarpen när man blir orättvist behandlad!

[Forest]
0

Förstår om man blir sur på folk som har hundar o inte tar upp skiten efter sina hundar, jag är ju lika sur på dom hundägarna med just för att de drar ner alla hundägare för vilka är det som får skit? Ofta helt fel hundägare, en gubbe peka på en jätte stor bajshög med stora korvar o ansåg jag skulle ta upp hundskiten… Varför ska jag ta upp hundskiten svara man tillbaka. Ja dina hundar har ju skitit, ja det har dom men inte fasen skiter dom så där stora korvar eller högar… Mina hundars bajsar är som mindre kattbajs det vill säga små korvar detta var väl på närmare 1 kg skit hahah ja gösses. Annars brukar jag fråga ickebjasplockande hundägare om de behöver påse, ser just en hundägare som aldrig tar upp bajsen så fort dom ser mej pilltar dom på lite snabbare då är jag inte otrevlig utan erbjuder en bajspåse o visst ser jag minen att behöva ta upp det är obekvämnt för dom.

Praefatio
0

#9 Jag förstår också att folk blir irriterade på hundägare som inte plockar upp efter sig, det är fruktansvärt äckligt. Jag gillar ditt sätt, att erbjuda en påse. Precis lagom anklagande ;)

Däremot så beskriver ju TS en situation där surgubben överdrev allt och drog efter halmstrån bara för att få sura, då tycker jag att man ska säga ifrån.

[Forest]
0

Trist att du har såna grannar antar de ofta står o små glor oxå för att se om du tar upp skitarna. Det verkar som att vissa surgubbar inte har mycket annat att göra än att "klaga" o dessutom fel person de klaga på. Suck. Fräs ifrån o ta inte åt dig sträck på dig o se stolt ut Glad

Rafflan
0

#11 om det är så då är det ju faktist lite synd om dem, dem måste ju vara väldigt ensama och ha väldigt tråkigt för att spendera dagen på sånt :(

[Forest]
0

12, Väldigt många har järnkollen på grannar o vet exakt när man vaknar o går o läggersig rutinerna andra har kan de ofta utantill :S Trist liv ja det är väl det men för dom är det en liten hobby dessutom :-/