vaccination...
Hej hund folk! Jag ska vaccinera min hund i mån.. Men jag har glömt vaccinations häftet hos min flickvän… Borde jag avboka tiden eller hur tycker ni jag ska göra? Och hur länge kan man vänta med den sista valp vaccinationen?
Du kan vacc trots allt, be din tjej kolla den seasnte vacc så du vet va för spruta din hund ska ha, så får du bara ett nytt, elr om du kan ta dig dit inom 1 v så stämplar dem på den ''gammla'' intyget.
Grejen är ju att hon inte är hemma xD! Så vi kan inte kolla den senaste vaccinationen :/! Lite små segt….
Men de spelar ingen roll, du kan vacc ändå!
gjorde de på min gammel pöjk för de kortet e väck.. så de är ingen fara

Med sista valpvaccinationen gissar jag att du menar vaccinationen man gör vid 12 veckors ålder.
Om man vill kan man vänta med det en vecka eller så, men tänk då på att din valp under tiden inte bör vistas bland andra hundar pga att den inte har fullt skydd mot sjukdomarna.
Annars så är det ju samma vaccin de ska ha vid 8 veckor, 12 veckor och 1 år, så det brukar veterinärerna ha koll på och de kan då skriva in vaccinationen i ett nytt vaccinationskort.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Problemet att vaccinerar du hunden utan kortet måste du ha med båda korten om du ska någonstans och måste bevisa att hunden är ordentligt vaccinerad.
Mitt tips är vänta 1 vecka så du kan hämta kortet, vet dem som tog 12 veckors vid 14 veckor utan problem :)
Vi råkade glömma att ta med kortet till veterinären när vi åkte dit för 1-års-vacconeringen, så vi fick ett extra häfte alltså har vi två nu :)
Jag fick ett nytt häfte idag.. Men veterinären sa att jag skulle ta med båda korten till ett års vaccinationen så fixar hon så jag bara har ett kort sedan! :) Tack för svaren!