Hund på tv!
Har en stort problem. När Wilma (schäfer tik på 3 år) ser en hund på tv:n börjar hon skälla och attackera tv:n. Får alltid slå över till annan kanal för hon ska sluta.. Har ni samma problem? Hur får man hunden att sluta?
Alfons är lika tokig!
Men det gäller inte bara andra hundar på tv:n, utan alla djur. Han attackerar väl inte tv:n, men gnäller och puffar på tv:n.
Att se på Animal Planet med honom är bara jobbigt. Men vi har fyat hela tiden och nu är han dock lite bättre!
mammas hund är sån, kanske inte attackerar tvn men skäller o morrar o gnyr o har sig… fast inte bara på djur hon hatar Bosse bildoktor också =)
Skorpan kan börja gruffa eller gnälla, men det är inte alla gånger 
Men Malin då vad har din mamma för tokig jycke ….Bosse bildoktorn *skrattar så jag skriker*
haha så fort han kommer på tv så morrar hon o skäller =D
Hahaha jag tror jag dör av skratt…vilken knas jycke =)))

Fanns ett program på Dog whisperer, Cesar millans sida, som tog hand om ett sånt här problem. kanske kan ni söka på hans hemsida?
Det funkade finemang!
Jag ignorerar Axl när det händer. Lägger honom i knät för jag tänker inte ändra mina TV vanor för att han ska få skälla.
Det som funkat bäst är faktiskt att helt enkelt tvinga honom att ligga ner i knät och klappa honom lugnt. Då tystnar han efter ett tag.

Velvet ligger alltid i soffan och tittar mkt konsentrerat på tv:n så fort det är djur med =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
*asg* bosse bildoktorn!!!!
haha ja den hunden e lite knasig.. =)