Hjälp Siri
Stackars Siri stötte ihop med en hund, fick skador för 23.900:- Hjälp henne. Många bäckar små...
Hej!
Söta Siri råkade av en olyckshändelse ut för ett allvarligt hundbett och blev akut inlagd på Bagarmossens Djursjukhus och numera utskriven och kommer bli återställd. Kvar finns veterinärvårdskostnaden på totalt 23 900 kronor.
http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/siri.html src="http://hittekatter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Lägger inlägg även här på hittekatter om detta (hoppas det inte gör något) med förhoppning att kanske någon av er vill ge ett bidrag till hennes veterinärvårdskostnader. Siri är en jättetrevlig hona som jag träffat och härligt att hon blir återställd efter det hon råkat ut för.

Siri
Hjälp Siri genom att sätta in ett bidrag på KKS PG 138 39 84-0 och markera inbetalningen med "Hundbitna Siri". Du kan även ge en mindre donation till henne via ttp://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00067.
Tack på förhand för just din hjälp till Siri! Bifogar en bild på söta Siri.
Mvh
Morgan
Av: ÅsaF
Datum för publicering
- 2007-03-27
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har lagt in detta som en artikel här då jag vet att ni alla här inne är djurvänner.
Den olyckliga historia mellan hunden från ett djurhem och stackars Siri berör mig ända in i själen.
Och jag hoppas att ni kan hjälpa till på något sätt. Många bäckar små blir till slut till en stor å. Om man bara kan ge en tia och kanske tycker det är för lite, FEL det är det inte. Alla vidrag är välkomna, stora som små.
Hjälp mig hjälpa.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Morning Åsa!
Vad olyckligt och vilken söt katt…
Jag kommer att skänka ett bidrag inte stort men ändå, som du skriver många bäckar små….synd att det ska vara så hutlöst dyrt, men det måste ju ha varit illa om det gick upp i den kostnaden ?,fanns det ingen försäkring heller?….
Hälsa Siri lycka till vidare….
#1 Mycket stort tack för detta initiativ.
#2 Tack för ditt bidrag till Siri, såväl mindre som stora bidrag är värdefulla för som sagt är fakturan väldigt hög men Siri blir återställd. Gällande försäkring fanns inte det och kopierar in här från ett annat forum vad en KKS aktiv skrev och som är ganska vältalande:
"Vi har diskuterat försäkring i KKS flera gånger och jag skulle inte vilja säga att vi inte har råd utan snarare att vi skulle förlora pengar på det. Att försäkra alla katter i föreningen kostar mer än att ta sjuka och skadade katter till veterinär och ge dem vård. Om försäkringen börjat gälla från dag 1 skulle det se annorlunda ut. De flesta katter som får veterinärvård behöver det på en gång de tas in och då gäller ju inte försäkringen. En katt måste ju (såklart) vara frisk när försäkringen tecknas så det är långt ifrån alla som skulle kunna försäkras på stört.
Däremot så brukar jag alltid be de som vill ha sina katter omplacerade genom oss att behålla försäkringen tills katten har en ny ägare som kan ta över den eller, om de inte har försäkring,att teckna en. Tyvärr är det inte så många som är så pigga på att teckna en försäkring på ett djur de inte ska ha kvar. Vi har varit med om ett fall då katten ifråga var veterinärvårdsförsäkrad och vi bad såklart ägaren att behålla den tills vi hittat ett nytt hem. Vi blev lovade att hon skulle behålla försäkringen. Så fick katten, som befann sig i ett stödhem, urinstopp. Vi for in med katten och när han skulle åka hem skulle vi direktreglera. Problemet var bara att den förra ägaren hade struntat i att betala in för nästa försäkringsperiod. Så där stod vi med en saftig räkning Vi kontaktade den förra ägaren som såklart hade en miljon olika ursäkter varför hon inte betalat försäkringen, men det hjälpte ju varken oss eller katten. Till sist betalade vi kalaset och åkte hem med katten. Den förra ägaren hade ju förstås inga pengar och kunde inte lägga ett öre. Trist, men inte det är inte helt ovanligt."
Mvh
Morgan Pettersson
KKS
Ja det lät väldigt trist
…men jag hoppas ni får ihop det denna gång i alla fall ;-).
Tack för info också….:-)

#2: Ja det är olyckligt. Och mitt hjärta blöder för alla sjuklingar. Och jag är så glad att du hjälper till med en liten slant. Alla bidrag är så välkomna som sagt var.
Audiatur et altera pars
Kom även på en annan tanke som kanske skulle kunna vara något för er hund"tokiga" som finns här och som vi kan fixa så att det som du betalar tillfaller Siri.
I KKS Djurshopen har vi bl a en varningsskylt med hund och katt på att sätta upp som upplyser om att det i hushållet även finns husdjur. "Vid fara - rädda oss"-skylten kan du se i min bifogade fil. Är den intressant och du vill beställa just denna skylt samtidigt som du stödjer Siri beställer du den via länken: http://www.animalrescue.se/kks/products.php?cat=00047 När du beställer en sådan här skylt skriv då "Siri" i meddelandefältet så öronmärks de för just detta ändamål.
Mvh
Morgan/KKS

#6: Vad bra. ;-)
Audiatur et altera pars
Puttar upp, hoppas ingen "skäller" på mig 
Mvh
Morgan/KKS
nä här e d ingen som skäller =D
Putt
putt för siri..
pyttputt
Tack för er hjälp att putta upp tråden. Ska när jag har kontroll uppdatera dagens summa men inte fått senaste uppgiften men tror att vi fått in behjärtansvärda 4-5 000 av den stora veterinärfakturan.
KKS kommer fr o m lördag som tradition börja stå på Stortorget i Karlskrona och informera, sälja samt prata katt, vilket vi sedan gör långt in i oktober månad. Denna lördag är det påskafton och de insamlingsbössor vi kommer gå runt med resp ha på borden kommer uteslutande tillfalla vår söta Siris insamling. Blev långt men tänkte vi ville veta :-)
Mvh
Morgan
ursäkta detta kanske är en konstig fråga men, hur kan operationer på en katt kosta mästan 24.000? visst en förstoppad ödla kostar ju 10.000 att operera men det år ju för att det inte finns så många vetrinärer som är utbildade på reptiler, men det borde ju finns hur många som helst som opererar katter så hur kan de blir så dyrt? oO
#14 Ja det finns det. Mediciner, sövning, och övernattning hos veterinär osv så kan det går på det ja. Inte alls omöjligt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
14 utan försäkring blir det snabbt dyrt.
Hoppas att ni får in pengar så det hjälper lille Siri ska genast in o läsa o föra över iaf en liten peng jag med. 
Nu kommer kanske detta kännas lite hårt och säkert kommer det vara många som tycker jag tycker fel. men hade det inte varit bättre att avliva katten? Har den ingen ägare?
Medarbetare på Hundar.ifokus
17, jag kan tycka du har fel o rätt det beror helt på skadorna kan katten bli helt återstäld eller iaf leva ett liv utan att ha ont sen så ne då tycker jag inte man ska avliva den. Så tänker jag med alla djur, jag anser så länge man kan laga dom utan att "laborera" med den så den plågas pga det. Det är ett katthem, jag hoppas att lilla Siri får både alla hjälp hon kan få samt ett nytt fint hem :)
#17 håller med dig! för kattens bästa… för skadorna måste ju ha varit ganska så stora på en så liten kisse om det handlade om så mycket pengar.
hur har det gått btw?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag tänker såhär: En katt som skadar sig så pass allvarligt att den kommer till att få veterinärkostnader för drygt 24.000 kr som INTE har någon ägare. alltså man letar efter ett hem till den.
Den katten kunde lika bra få somna in. Det finns så pass många hemlösa katter i sverige att vi inte behöver rädda livet på en katt för nästan då 24.000 kr.
Det låter hårt, men det är så jag tycker.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#20 Håller lite med dig
Alla liv är lika mycket värda, men för 24.000 kunde man kastrerat och vaccinerat och märkt endel katter och på så vis gjort dem redo för nya hem istället för att hjälpa 1 :/

#20 Håller med dig. För de 24.000:- kan man göra mycket annat för på katthemmet åt alla de katter som är friska och har en vettig chans i nytt hem. Sen så är jag i allmänhet ingen fan av att man ska lappa ihop djur på alla sätt o vis bara för att de ska få chansen att leva, men till vilket pris? Till vilken smärta och rädsla? Vad kommer djuret att få för liv i efterhand, kanske blir frisk igen men efter hur lång tid?
Nu är ju tråden flera år gammal så förhoppningsvis gick det ju bra för katten och att den fick ett nytt hem! =)
Ursäkta Emil, men varför återuppliva en 5 år gammal tråd?
Själv ger jag inga bidrag till enskilda djur, på den tiden det begav sig bidrog jag till Miltons Fond, numera ger jag bara bidrag till organisationer som kastrerar o vaccinerar hundar i deras hemländer, inte organisationer som tar hit hundar.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
23 märkte det när jag kolla in länken :P Bidrag hit o dit jag brukar ge bidrag till flera olika kattföreningar då jag anser att katter är värda en chans till bättre liv om inte iaf minska födslar på hemlösa katter.
20, Jag har svårt o sätta prislapp faktist, jag har ju själv betalat 15 000kr på en hemlös katt som kom till mitt stall då nmed brutet ben. Han vart den bästa stallkatten man kan önska sig så anser han helt klart var värd dessa 15 000kr :)