Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1262 ggr
[Surina]
5

Måste bara få visa ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla !

Jag är bara tvugen att vissa min sambos syster senaste tillskått! En vacker liten australian sheepdog tik :)

Hon hämtades när hon var 8 veckor men är 12-13 veckor nu på bilderna.

Hon har verkligen mycket energi iaf XD… det är tänkt att hon ska få valla kor senare :)

Juste någon som har roliga ider att aktivera hennes energi nu när hon är ung? Allså små enkla saker :) Kan ju vara kul för hans syster att kanske få lite tips.

[Surina]
4

Bild nr 2

[Surina]
3

Bild nr 3

LLLINN
0

Usch såna bilder borde inte få läggas ut1 Blir extremt valpsjuk här hemma.. Flört

Tips på aktivering.. Med en så liten valp (antar att den är ca 8 veckor) är det bästa man kan göra att ta det lugnt och bygga upp en relation, kanske miljöträna lite. Med miljöträning menar jag t.ex. sätta sig på en sten i skogen och låta plutten nosa runt lite, åka buss (när valpen är lite större dårå) eller kanske bara sitta på en bänk någonstans och titta. Leka mycket också, gärna med kroppen (brottning etc). Man kan även köra lite enkla godis-sök och godisspår hemma i vardagsrummet eller på tomten om valpen blir uttråkad!

Hälsa henne lycka till Skrattande

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Surina]
0

Nee hon är tror jag 12 veckor just nu :)

Hon är underbar ! :D Men när jag och min kille skull gå ut med henen så tror jag hon hade haft tråkigt XD… hon gick så mycket frammåt att min kille var rädd att strypa henne … XD Men hon fick gå lös senare där vi kunde ha uppsyn så då blev det bättre ;)

Det ska jag göra ! :D

Adalissa
0

Jättesöt hund!

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

NathalieT
0

Åh så vacker :D

Inte för att vara petig men du menar väl Australian shepherd*? ;))

Fridaaaa
0

Härligt:)

Men valla kor? Låter farligt… Men dem lär sig kanske att hålla sig på bra avstånd…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tina
0

Vilken söting, vart kommer hon ifrån? :-)

Jag började lägga grunder för framtida tävling redan vid den här åldern, alltså körde jag lite enkla lydnad/sök/spår övningar. 
Kontakt och inkallning är annars något som är mycket viktigt att träna i ung ålder, likaså kamp om man vill ha en bra tävlingshund.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

zoolatri
0

#7 Det finns många kovallande hundar här i landetFlört Mina föräldrar har alltid haft bc som vallat korna på gården.

Fridaaaa
0

#9 jo det vet jag om Flört Men det är inte så vanligt plus att det låter farligt (vet hur hårt kor kan sparka) :P

zoolatri
0

#10 Visst är det väl inte riskfritt, men farligt skulle jag inte vilja säga. Börjar man träna hunden på väl invallade kor så brukar det gå lugnt till. Man vill ju att hunden ska röra sig bra runt korna, en för het hund som är för nära korna och biter dom i hasorna riskerar mer skador, men de räknas itne heller som bra vallare.

Kor kan sparka hårt, det är santFlört Har fått känna det ett par ggr… Fick en blåtira till och med när en kviga som inte gillade mjölkmaskinen hoppade jämfota så jag fick hennes bäckenben i ögat…

Fridaaaa
0

#11 Fast tänker man efter, mycket om är farligt igentligen som man gör i vardagliga livet så ^^,

Hehe ja dem kan sparkas dem Flört

Jenniferri
0

Guud vilken underbar hund♥ Är helt såld på rasen om du menade Australian Shepherd♥ (:

Edit: varför blir min text gråå??? e.e

// Hannah

Fridaaaa
1

Menar du shetland sheepdog eller australian shepherd? :D

[Surina]
0

australian shepherd ska det ju såklart stå! XD HAHAHA !

[Surina]
0

Jag är inte helt säker… men det var iaf runt Linköping tror jag som hon kom ifrån en uppföddare iaf :)

Cassii
0

Oj vad vacker!

KvirrZ
0

Jättefin liten vovve och underbara bilder Glad

- Mvh Emma

[Forest]
0

Himmla söt :)

Beckibus
0

Super fin! Tips på aktivering: Tricks ( lär hunden nya) Stark relation!! Miljöträna!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/