TV kanal för hundar
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.880460-ny-tv-kanal-for-hundar
tydligen finns det en tv kanal i usa som är för hundar, de menar att hunden blir mindre änglslig omd en får titta på tv när den är ensam hemma.
Min hund har aldrig brytt sig om tvn, inte ens om det är hundar som låter. Någon enstaka gång om det har varit ett distinkt skall från en hund kan hon ha lyft på huvudet. men hon verkar inte "se" vad som är på tv…
Reagerar era hundar på tv?
Min tjej reagerar starkt om det är djur på tv:n. Hundar framförallt, hon kastar sig fram på tv-rutan och när djuren försvinner försöker hon titta bakom tv:n för att kolla vart de tog vägen :P
Har provat att ha Animal Planet på när jag är och handlar,min hund blir mer lugnare när tv:en är på. Man har sällan tv:en på när hon är borta för det drar ström. Har hört att radio på låg volym kan oxå funka
Mina bryr sig inte om tv:n, vissa hundskall/gnäll/ylande kan de reagera på men det är väldigt sällan.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Ja min reagerar på teven. Han brukar sitta i soffan och kolla på teve ibland
och hundar reagerar han på om dom skäller. Brukar spela klipp på datorn och då blir han jättenyfiken och sitter och vänder på huvudet.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hugo har aldrig kollat på tv, men Silas gör det, han kan sitta och bara titta, lägga huvudet på sne och små "boffa" om det dyker upp en hund 
En av morfars hundar blir helt galen när det dyker upp en hund på tv, han bara rusar mot den och störtskäller..
Texas sitter ibland och tittar "aktivt" på TV, speciellt om det är hundar i bild då. Man ser verkligen hur han följer rörelser med blicken :)
Här kan man läsa mer om det: http://dogtv.com/
Min hund tittar ofta på teve! När jag tittar på Mannen som talar med hundar sitter han fastklistrad på samma plats, med nosen 10 cm från rutan, i 60 minuter! Även under reklampauser, haha
. När det är andra djur kan han gruffa till lite och bli lika spänd, men han står aldrig och tokskäller längre som han gjorde när han var i spökåldern
.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Tycker det är facinerande att vissa hundar verkligen "ser" på tv, medan som minhund inte ens verkar se att det är något på skärmen.:)
Min äldsta tik brukar sitta i soffan och små sova när hon tittar på tv. :)
Och hanen ligger HELST AV ALLT och sover i soffan och titta på tv haha riktigt slösak!
yngsta ser inte ens tv:n om inte en hund skäller på tv:n i mer en 1min haha. :P
Hahaha oojaaaa… Två av våra hundar tycker verkligen om att kolla tv verkar det som! Riktigt gulligt när dom sitter där o vrider på huvet mot teven :P
Nej, Mogge bryr sig inte om vad som är på teven eller om teven överhuvudtaget.
Men kommer det ett högt "skall" eller annat högt ljud från en hund/djur på teven så kan han lyfta på huvudet och kolla lite fundersamt på mig eller sambon.
Måste bara tillägga att jag tycker det var det löjligaste jag hört, en tv-kanal för hundar. Usa kommer då på ALLT haha.
Hundar behöver ingen tv-kanal. Herregud! 
Ja, gösses.. Min hund har aldrig brytt sig om tvn. Men katten brukar sitta o titta. Fins de någon kanal för katter oxå tro??
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
#12 Äsch, varför vara så negativ? Mest bara en kul grej ju…
Vi behöver inte heller tv… 
Min hund blir lite nyfiken när hon hör hundskall från högtalarna.. När vi inte är hemma så brukar vi ibland sätta på radion på låg volym :)
#14 Inge negativt med och vara ärlig och säga vad man tycker heller 
#16 Nej självklart inte, men jag reagerade mest på "hundar behöver ingen TV-kanal", därför jag svarade att vi människor inte behöver det heller.. 
Men det är något dem flesta uppskattar, så om hunden tycker det är kul att kolla på tv, tja varför inte?
Men nu tycker vi uppenbarligen olika, so be it.