Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1035 ggr
SaraC
0

Maskroshunden!

Har hittat ett perfekt ställe att släppa Eros lös på, så de senaste dagarna har vi besökt det flitigt. Eros har busat runt som aldrig förr, lekt med ben och hoppat över omkullfallna träd!

Idag när vi kom in fick jag se att Eros har två gula, runda fläckar på kinderna. Som en påskkärring fast gula! Blev lite fundersam först, men han måste väl fått dem när han plöjt runt med nosen bland maskrosorna i gräset!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjoh
0

Snyggt!

Han kanske bara ville vara finFundersam

SaraC
0

Hihi ja vem vet? Oerhört tjusig är han ju iaf!

Faxlin
0

hehe ser det framför mig. ;-)

Konstigt nog så verkar maskrosor smaka gott. Busan älskar att käka maskrosor :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SaraC
0

Haha ja man får vara med om lite spännande färgskiftningar när man har en vit hund! ;)

Eros har inte smakat! Han håller sig till att beta lite grässtrån då och då

kerstinjoh
0

Det går att ha maskrosblad i sallad och så kan man göra maskrosvin.

Eller så kan man ha det som rouge, fråga Eros.

SaraC
0

Ja, morfars tant brukar ha maskrosblad i sin sallad! :S

Har smygläst mammas Cosmo och där stod det faktiskt att gult är den hetaste färgen du kan ha som rouge just nu! / Eros

AnneN
0

Haha varför vara som alla andra då man kan vara orginell

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Ja precis! Det bor ju faktiskt två andra jappar här så det gäller ju att skilja sig lite ur mängden! ;)

Lotta
0

Han är säkert jättefin med sin gula rouge…kan du inte måla dit lite blå ögonskugga på honom också? ;)

kerstinjoh
0

Nu har jag varit ute och trampat runt i maskrosor och gräs.

Inte alls mysigt, högt och vått. Till råga på allt så började mina gamla gympaskor att läcka.

Jag ville gå på stigen, men Alfons envisades med att han skulle gå där. Så medans jag lufsade i det höga gräset, så stod Alfons på stigen och åt gräs!

Varför i hela friden har man hund??Fundersam

Lotta
0

Det kanske är en kamoflerad ko du har Fundersam

Malin-A
0

haha maskrosor.. Lusse började tugga på en syren innan. tog bort den vet inte om d e så nyttigt.. =)

Lotta
0

Kan inte tänka mig att det är så nyttigt…men han skulle väl kanske bättra på sin andedräkt bara Skrattande