Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2870 ggr
Magdalenaa
0

valpfoder?!

Hejhopp i galoppen!

Jag har en fundering på ett BRA valpfoder.
Valpen kommer att vara en toypudel hane ,silver.

Gärna så att den växer så den knakar och bli dvärg (A) hhöhö. Nä skämt och sido. Jag vill ha ett foder som innehåller BRA saker, även så att skelettet får i sig allt vad det kräver, samt alla bra vitaminer m.m.

Vad är det optimala fodret för en valp.
Alla säger olika med HUR länge det ska äta valpfoder, vad säger du?!

Noa-Nisse
0

Tycker du ska köra på vad din uppfödare ger för rekomendationer faktiskt :)

Hur länge man ger valpfoder beror nog på ras och individ. Men skulle tro att till en så pass liten hund att till 6 månader kanske är en bra tid att gå över till juniorfoder eller vuxenfoder. Min hund har aldrig fått valpfoder. Hon fick vuxenfoder redan från start.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Katti
3

Och jag säger tvärtom, fortsätt med valpfoder hela livet! Det är bättre mat än vuxenfoder. Vet inte vad som gör att många fått för sig att vuxna ska ha mer skit (kolhydrater) i fodret…

Michaela-N
0

Valpfoder ska ges till valpar, dräktiga och digivande tikar. Följ uppfödarens rekommendationer tycker jag.

amanduss
0

Absolut inte Eukanuba eller Iams (gav det till våra hundar och alla fick leverproblem… )
Sen kom det ju en nyhet deras foder inte är alls så bra som man tror.

Jag använder Pro plan till min pöjk, och det är oxå det fodret som han har tålt bäst :)

Du är otroligt saknad! <3

amela87
1

Håller med #4
Använt både Royal Canin och Eukanuba och bägge var usla sen bytte jag till Pro plan och det var ett jätte bra valp foder :)

Nicklasangora
0

Jag och min flickvän kör bozita på våra hundar… Min valp går upp BRA i vikt och mår mycket bra i magen! Även våran vuxna spaniel äter det fodret och mår mycket bra av det!