hund som kan bli problem med andra
Har en hund på gatan jag brukar ta hand om ganska mycket när ägarna själva inte kan, när jag vill gå ut och gå osv.Enda problemet är att hon inte går ihop med alla sorters hundar.
Tex om jag är i hundrastgården med andra och någon hund är för på henne med att nosa och intressera sig på henne kan hon morra till och visa tänderna. I värsta fall springer hon efter hunden och jagar. Då blir jag ju väldigt orolig såklart men jag säger till henne bestämt. Tips på hur man ska säga till henne?
Sedan har vi ju träffat hundar med kompisar osv och ibland är det ett problem och ibland inte. Men hon hatar ettriga små skällande hundar som triggar henne och vill leka för mycket med henne.
Imorgon har vi friluftsdag med skolan, många tar med sina hundar och då har jag ju såklart tänkt tanken att ta med henne dit då vi ska promenera i skogen osv. Bara lite rädd för om hon skulle bli arg på de. Igår hade jag henne kopplad och vi gick förbi en annan amstaff (båda kopplade) då blev hon helt till sig och började skälla och ville till den hunden. Kan det vara för att hon kände sig hotad utav den och helt enkelt den rasen?
Hon har bästahundkompisar som är pittbullblandningar som inte är problem så jag vet inte riktigt.
Hur som helst imorgon är det en kompis med småhundar som är snälla och en stor hund som går undan för andra så det låter ju inte som något problem alls. Många av er tycker säkert inte att jag borde änns tänka tanken på att ta med men jag tänkte se det lite som träning också. Kan man möjligtvis ha med en munkorg ifall att? känner bara att det känns så fel med munkorg och folk kommer undra varför man tar med "en farlig hund" då många förknippar det med det.
vad säger ni?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!