Valp, sov och rastrutiner
Hej
Jag har en fundering kring valp jag inte blir klok på.
Hur ofta bhöver den gå ut? Under natten går man ju inte ut med den, men hur läge räknas "under natten" så att säga.
Ja sover 12 timmar och det förstår jag inte funkar för valpen men vad skulle funka?
Har någon anna här inne valp och trötthetsproblem? Hur har ni löst det?
Hejsan. Det är väldigt olika mellan valp och valp men min 11v valp går ut ca varannan timme under dagtid och de första 3 veckorna även varannan timme under natten. Nu håller hon sig 3-4 timmar under natten.
Natten för oss = sambon går ut med henne vid 23-24 och vid 3-4 vid behov. Jag kliver upp 6 och går ut med henne. Så ca 23-06
Vi har löst det så att eftersom vi är två så har vi turats om att gå ut med henne på natten. Så då har man fått ca 4 timmars sammanhängande sömn i alla fall. Det är klart mycket bättre nu när hon håller sig längre :)
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
#1 jag har fördelen att ha en sambo som ka nhjälpa till men han vill göra så lite som möjligt. Det är min hund så att säga. Så jag får ansvara för den.
Därför måste jag gå ut med den. Jag sover fram till 11 på dagen men är istället vaken till ca 2 på natten. Jättedumma såvtider men det är vad som funkar bäst just nu. Så jag kommer tvinga upp mig och gå ut med valpen på morgonen och sne gå och läggam ig igen på soffan eller gå över till min mamma som då kan vakta den medans jag vilar lite.
Detta är ju bara så länge som valpen är så liten attden måste rastas så ofta.