Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 951 ggr
[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

hur får jag henne sluta bitas?

Har en liten schäfertik på 12 veckor här hemma som gärna sätter sina sylvassa tänder i mig och resterande familjemedlemmar. och på valpkursen sa dem att man skulle börja med regler att inte bitas redan nu, annars blir det en dålig vana och det kommer sitta kvar i vuxen ålder också. så nu behöver jag era tips ni har hört att man ska göra, och som ni kört med för att avvänja er hund? Beskriv gärna så detaljerat ni kan, och även länka till andra sidor. gör ju så fruktansvärt ont med de där jävla valptänderna :(

Wisby9211
0

gå där ifrån när han bits - ignorera liksom och sen när hon slickar på handen så beröm jätte mycket! Så gjorde vi :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

sarae
0

Ge henne något annat att tugga på när hon vill tugga på er. Det kliar i tänderna på valpar och därmed är det svårt att få dem att sluta genom tillsägelser. Så köp hem mängder med hårdare tuggben (dvs inte de malda), och ge henne ett varje gång hon börjar tugga på er, säg eventuellt "nej" och sedan "varsågod" när hon får benet. Så ja se helt enkelt till så att hon inte får tillfälle att gnaga på er, men alltid har tillgång till något annat.

Belethien
0

Jag piper som en stucken gris och går bort därifrån. Då brukar de sluta snabbt för de tycker att situationen blir trist om de bits. Pip O R D E N T L I G T och låt gärna lite förorättad efteråt. Funkar klockrent varje gång på valpar som hugger. Efter ett tag så slutar de helt och hållet. Men inga mespip utan valpen ska reagera på att den gjort illa dig!

Hälsningar,

Dijana

Kennel Lovestain

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Jättefina tips, verkligen värd att testas.