Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 622 ggr
Michaela-N
0

Hur mycket skulle ni ge...

…om det på rekommenderad matgiva i deciliter står:

1-5kg = 1-3 dl

och hunden väger 3 kg?

Royalz
0

2dl?

Satum
0

Svårt och säga.

Personligen har jag aldrig gått efter det som står på förpackningen utan känt av på Mogge hur mycket han behöver och vill ha.

På Mogges mat står det 2dl om dagen 0-5kg och han väger ca 4,8kg och vi ger honom 3dl om dagen :)

Vi vill att han gärna går upp till 5,2kg. Det beror ju alldeles på vad du vill med hunden din, upp eller ner i vikt eller ska h*n stanna på den nuvarande vikten? Hur mycket motioneras hunden etc etc…

Michaela-N
0

#1 Det var det jag tänkte och det är det som ges, men jag tror egentligen att det är lite mycket…

[Zipzee]
0

Jag måste ge Texas mindre än det som är rekommenderat på påsen, han orkar helt enkelt inte äta upp allt annars. Så det är nog väldigt individuellt. Prova dig fram och håll kolla på vikten och hullet så ser du när du hittat mängden som passar er :)

[Forest]
0

Det beror ju helt på vad det är för foder vissligen men jag ger Donna 3 kg 1 dl mat omdagen mer orkar hon inte äta, sen ger jag färskfoder på kvällen 150g :). Men 2 dl låter väl rimmligt, man får helt enkelt testa sig fram går hunden ner i vikt ge mer foder går han upp minska givan lite :)