Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 1947 ggr
[Surina]
0

Pedigree dog exposed three years

Hej alla !

Nu är nästa del äntligen kommit ut! Nu är det dags att hålla utsikt på youtube för filmen!

Pedigree dog exposed three years

Den finns att se på andra ställen eller ta hem! Tittar just nu på den och hoppas verkligen på förbättningar!

Kommer lägga upp en länk till filmen så fort jag har laddat upp den på youtube ! :)

amela87
0

länka! :)

Noa-Nisse
0

Ååh, måste se den!! vad bra att du skapade denna tråden!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

jag hittar inte!! vart ser du den? :O

[Surina]
0

Jag håller på att ladda upp den på min youtube kanal :)

Noa-Nisse
0

WOHO!! :D som jag har väntat på den Förvånad du är en ängel som lägger upp den!!

vad är ditt användarnamn? :)

Loveradio
0

Är det en dokumentär? Vad handlar den om? :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mysisa
0

Det är ett avancerat sätt att rättfärdiga blandrasavel genom att hitta de mest extrema renrasuppfödarna och måla upp dom på ett negativt sätt

minavitas.wix.com/kennel

Noa-Nisse
0

#7 så kan man se det. Men man kan också se det för VAD det är. Loverradio, du borde se den första dokumentären. sök på "Pedigree dog exposed part 1" på youtube så hittar du! en jätteintressant dokumentär.

vallhund
0

# 6

Det var en BBC producerad dokumentär för ett par år sedan som vinklade på de mest osunda Cruft utställningsvinnarna/raserna som sändes på Svensk TV med titeln "Ett renrasigt helvete"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Surina]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har del 1 kommit up! Håller på förfullt med att få upp alla :)

[Surina]
0

Part 2

Loveradio
0

#7,8,9 Hmm okej tack, ska kolla på den.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Glamgirl
0

Det är intressant. Men som med allt, det finns två sidor av myntet.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

[Surina]
0

Part 3

[Surina]
0

Sist men inte minst ! Part 4 :)

Hoppas det uppskattas ! :)

amela87
0

Tusen tack! :)

[Empisen]
0

Sad but true. 
Inte allt, men det mesta.

Noa-Nisse
0

Tycker också att det är sorligt!

#17 är nyfiken på vad du menar med "inte allt"

amela87
0

Man blir lite extra berörd när man har en av raserna dom pratar om. Själv har jag en Cavalier tik. Men jag tror/hoppas på att sverige är något bättre på d där med inavel och hundhälsa än Storbrittanien (nu är dom skräck exemplaret då 90% av all rastandard kommer från deras "lagbok")

[Empisen]
0

#18 Ne det jag reagerade på var det här med utställningen, att det är en "freakish beauti show" visst kan man se det så, men det stämmer väl inte helt tycker jag..

Ixectrona
0

Tusen tack, det här har jag väntat på i månader. Ja, det sändes igår (hur fick du tag på det, förresten?), men jag har följt bloggen i flera månader. http://pedigreedogsexposed.blogspot.com/ KC gjorde en film också nyligen… och den var minst lika vinklad som PDE någonsin var, och den var dessutom fylld med lögner. PDE: Three years on sparar jag nog till fredagen eller något, om jag kan hålla mig. Då det som sagt verkligen är något jag väntat på.

Ixectrona
0

Varför tog du bort den? Rynkar på näsan

Tillägg: Jag hittade en till, med båda filmerna i en. Glad

[Surina]
0

För jag fick ett mail av de som gjorde flmen och han frågade om jag kunde vara snäll att ta ner den.

[Empisen]
0

#23 Sa han av vilken anledning? O_o

[Surina]
1

Ja han sa att filmen gjordes med en väldigt liten budget och de har besämt sig för att inte bara ge ut den på film.(genom att visa den på tv)

Så han ville att då den inte ger in speciellt mycket så ville de ha kvar någon fom att tjäna nått på filmen tex sälja DVD på nätet.

Just för att kunna fortsätta att skapa den här typen av filmer.

[Surina]
2

Mailet :

Hi surinadog.

I notice that you have uploaded Pedigree Dogs Exposed - 3 Years On to YouTube.

I am part of the production team of the film and would request that you remove the clips from YouTube. The film is our copyright and this is a clear example of copyright infringement.

Perhaps more importantly, the film was made on a tiny budget, essentially for the love of dogs, and has not made money for the producers. To cover the costs, and allow us to continue to make films on subjects we feel are important (such as this), we need to try to make some DVD sales. Obviously, the film being on YouTube hinders this.

Once a period of time has passed, and DVD sales tail off, we will alos put it up on YouTube to ensure as many see the film as possible. But for the moment, please allow us to decide what distribution channels we feel are appropriate.

[Empisen]
0

#26 Okej, då förstår jag Glad