Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3338 ggr
TeamRajtantajtan
0

"Finne" under ögat

Hej!

Min fina sheltie tik har fått en "finne"(vet inte hur jag ska beskriva det) precis i mitten under ögat, typ där man har kajalen på människor (vet inte hör jag ska beskriva det heller). Vet någon vad det är och om det är något farligt..?  Om ingen vet tar jag med henne till veterinären imorgon så får hon titta på henne för vi ska ändå dit med våran andra hund för han ska vaccineras. Tacksam för svar!!

myismyname
0

Jag kan ingenting om hundar och deras åkommor (råkade snubbla in här bara), men jag tror att ordet du söker är "vattenlinjen" (den blöta "innerkanten" av ögat) Glad

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

PetraKarin
0

Det är inte helt ovanligt att shelties får inåtväxande hårstrån, tyvärr. Det skulle kunna vara ett sådant och då är det veterinärhjälp som gäller.

Men det kan ju också helt enkelt vara något litet som irriterar. Håll rent, tvätta med saltlösning för sårtvätt/ögon, inte vatten, och blir det inte bättre efter någon dag tycker jag att ett veterninärbesök är på sin plats. Man kan ju alltid ringa veterinären och rådfråga först också.

[Forest]
1

Det kan väl vara en vårta oxå? De brukar ofta försvinna av sig själva efter ett tag. men kolla upp detta när ni ändå ska till vetrinären är mitt bästa tips jag kan ge :)

TeamRajtantajtan
0

Ja, hon fåråka med till veterinären idag,;)

Jenniferri
0

Är inte det en sån dära ''finne'' under ögat (inte på ögat men det är svårt att beskriva) som också människor kan få? (Gissning)

// Hannah