Hur går en utställning till?
Som rubriken lyder så vill okunniga jag gärna veta mer om hur utställningar går till och lära mig mer om vad man som visare ska kunna och göra, hur man ställer upp hunden samt eventuella skillnader mellan olika raser, vad man ska träna på innan, eventuell särskild klädsel och utrustning, var man hittar utställningar, hur man ska göra med hunden innan och efter visningen, ja allt som har med utställning att göra!
Själv har jag bara ställt ut mammas terv ett par gånger och då har jag inte haft en aning om hur man ska göra utan bara försökt göra som de andra. Sådant syns säkert och kan säkert påverka domarens helhetsintryck tänker jag mig. Vi fick dock små rosetter varje gång, men jag vet i ärlighetens namn inte riktigt vad de betyder! BIR är ju bäst i ras, och HP fick vi med (vad det nu är), men i finalringen åkte vi ut tidigt båda tillfällena.
Vill framöver troligen prova att ställa ut min eurasier, som nu är närmare 5 månader gammal. Finns det någon åldergräns för att få visa och hur kategoriseras hundarna? Så många frågor! Hoppas på att få lite klarhet i det hela och/eller tips på var jag kan läsa mer.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
ska du på renras tävling eller blandras?
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Renras, eurasier.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Du kan ju alltid kolla här http://shu.se/hundsporter/handling/index.php om det är till hjälp :)
#3 Tack för länken! Stod en del nyttigt här.
Fler tips? 
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se