Morrar vid lek med hundar
När min schäfer leker med andra hundar så morrar hon? Dom kan jaga varandra fram och tillbaka och sen när dom stannar och leker mer på plats så morrar hon väldigt mycket.
Varför gör hon så? Pratar hon med hundarna? Kan det påverka ett bråk?
Jätte tacksam för svar!
För övrigt gör hon oftast (inte alltid) utfall mot hundar i osäkerhet men vi tränar en hel del med det men när hon väl träffar hunden så är hon oftast (annars är hon väldigt "rör mig inte" och säger ifrån) jätte fjäskig och slickar på munnen (på huvudet om det är en mindre hund) och bjuder till lek men just när hon är uppe i lek så morrar hon?
Min gör likadant. Om Klenod försöker få igång en annan hund att leka så ställer hon sig i en lekställning, ja med ruman i vädret och på huk med frambenen. Då morrar hon jättemycket! de flesta hundar som Klenod har mött har förstått och börjar själva göra samma sak. Vissa hundar har blivit lite skrämda och backat. då slutar hon direkt och ställer sig som vanligt och ser fundersam ut varför inte den andra hunden ville leka.
Alla hundar leker olika och hörs olika under lek.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Okej så det är inget jag ska "skämmas" över eller försöka "rätta till"? När hon bjuder till lek så "slåss" hon med tassarna och sen vill hon att dom ska jaga och efter det så stannar hon och så morrar hon och "slåss" mer.

Många hundar "lek-morrar" ju och jag inbillar mig att schäfer gärna hör till den kategorin som gärna pratar mycket under lek? Eller så är det ngt jag bara fått för mig ;)
Tror inte att du behöver vara orolig, en del hundar snckar massor under lek och andra ingenting. Att morra under lek är inte samma sak som att morra pga. av osäkerhet/rädsla eller aggresivitet.
Hon lek-morrar nog bara. :) Det låter farligt men du kommer att märka direkt då det inte är på lek längre. Det är en helt annan energi och det låter väldigt annorlunda när hundarna "ryker ihop" och verkligen arg-morrar. Du behöver inte göra något åt lek-morret, hon pratar bara.
#3 Jo det är något jag också hört!, att schäfern är väldigt pratig av sig
Haha en tants hund fick hälsa på min hund och då bjöd min hund till lek och morrade sådär, då drog hon hastigt bort hunden och såg helt paff ut och sa till sin hund att min hund inte tycker om hennes hund.
#4 Okej vad skönt att höra!
Jag tänkte på det nu när ni säger "lek-morrar", där med om det skulle orsaka bråk - varje gång hon lek-morrar så reagerar inte den andra hunden så ja, hon lek-morrar förmodligen men alltid skönt att vara på den säkra sidan!
Tack så jätte mycket för svaren, nu kan jag kolla på när hon leker utan att vara smått orolig!