Äter skor
Vår hund Argos, en 6 mån gammal gråhund, äter upp våra skor. Han springer och hämtar en sko, lägger sig ner och gnager på den. Vi tar skon ifrån honom och säger NEJ, men han fortsätter trots detta. Nu har han förstört 4 par skor vilket är tråkigt. Nån som har några bra tips på hur vi ska få honom att lyda och sluta upp med detta?

min "snorunge" på 14 veckor smakat på skorna. jag är alltid framme innan hon hinner ta en tugga. så var snabb och fya honom när han är framme..

Göm skorna i en garderob eller nått så kan h*n inte bita på dom
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Var snabb att fya honom och ge honom samtidigt något "tillåtet".
Men för att undvika att dyra skor blir sönderbitna skulle jag ställa undan dem.

Kör med byteshandel istället för att fya. Dessutom är det smart att plocka undan allt man vill ha helt. Här hemam tycker vi nu för tiden att vi får skylla oss själva om en hund äter upp något. Vi vet ju att vi inte ska lämna tex kartonger på bänkar…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag gav min hund ett par skor som han fick göra vad han ville me, o efter det så lät han alla andra skor vara…

Tack för tipsen. Har gett honom en sko som han redan tuggat sönder. Får se nu om han låter bli de andra.
Hum.. men att tillåta en sko är väl att tillåta ALLA skor? De är ju som att säga, argos du får vara i soffan med tygklädsel men inte i den med skin.. hur ska hunden veta skillnad? Som att ge hunden en strumpa.. då ska han ha alla strumpor.. enligt mig är de en dålig ide.. jag vet:P
Jag har en hund som är likadan.. har förstört mycket dyra skor nu.. och han är 8 månader. Jag tänkte börja träna lite med de där.. Precis som med leksaker.. Han är lite för leksaksgalen .. ägarbegär.. så han ska bara få leka med sakerna när vi vill.. tänkte göra dessamma med skor..
kasta bort skon och säg nej.. så fort han går på den så säg nej igen.. och så kan man kasta den igen och säga nej.. då förstår han att han inte får hålla på med den.. hur rolig den än är
nu är de säkert någon som tycker jag har skit fel.. men de är så jag kör iaf.. alla kör olika:)
Så sant real! Jag skulle aldrig ge hunden en sko att leka med.
Jämförelsen med soffan var bra. Eller en boll, 9 av bollarna får han leka med, men inte den 10:de.
Ta i stället ifrån honom skon och ge honom något annat.
Men vissa hundar är marodörer rätt länge, så varför inte ställa undan det ni är rädda om?

Säkert kan d va fel o många hundar d inte funkar på, men funka på min, va därför jag skrev det… Efter att han fått sina skor så lät han alla andra vara…
(Trodde detta va en sida som man delar me sig av sina tips på…)
# 9. det är klart vi ska dela med oss!
Vi har alla olika knep att lära ut. Inget säger vilket som är rätt, men det kan vara bra att få olika tips och kunna prova sig fram.
om du läser i mitt inlägg så ser du just komentaren :
"nu är de säkert någon som tycker jag har skit fel.. men de är så jag kör iaf.. alla kör olika:)"
Precis som du säger är de här en sida man delar med sig av sina tips på.. och de var precis de jag också gjorde. JAG tycker inte man kan ge den ena saken och inte den andra som är precis likadan. De är mitt tankesätt, för hundar förstår inte om de är olika bollar som kerstin skriver. Precis som skor. Du får fortfarande tycka som du vill och om de funkade för dig och din vovve är ju det toppen, eller hur?:) Men jag anser annat om just den saken. Så då ska väl jag med få säga min sak?
Tycker inte du ska ta åt dig på det sättet.. :)
munnen den ska skratta o va glad…*sjunger*
Sudda sudda sudda sudda bort din sura min.. lallalalllalallalla bort din sura min.. munnen den ska skratta och va glad.. munnen den ska skratta och va glad.. *sjunger med kerstin i kör*:P
Lallaaaaa *opera*LAAAAAA

Men nog kan man lära hunden vad som är dens o vad som e förbjudet bland lika saker…
Tex så ligger det ju både hundens o barnets leksaker framme här hemma, o jag måste säga att hunden har nog lättare o förstå vad som är hans än va dottern har… :s
Håller fullkomligt med Real…att få tugga på en sko innebär att alla skor är tillåtna =))