Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 2185 ggr
Cassii
0

Sökes: Träningsvänner!

Hej! Jag är en go o glad 16 årig tjej som bor i Stockholm. Behöver inspiration och nytt folk att träna med! Så man kan få byta lite erfarenheter osv. Jag åker gärna lite överallt i Stockholm! Glad

Jag har en sheltie tik på 10 månader, vi har även svacka i träningen därför behövs nya träningsvänner som en tjej tipsade i en annan tråd! Glad

Nikkis
0
Cassii
0

#1 Kul! Vi kanske kan ses någon dag och träna? Glad

Changrila
0

Även jag finns i Sthlm och är gärna med på träningar! Dock kan jag inte garantera att mina hundar råkar vara på träningshumör de dagar man ses, men då kan jag alltid ställa upp och leka tävlingsledare till lydnad eller så om det skulle behövas :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Cassii
0

Skulle gärna vilja träffa er båda, om det är vid samma tillfälle eller inte spelar inte mig någon roll Glad

Nikkis
0

Ses gärna, kan i stort sett när spm helst, dock är min hund halt nu men kan köra platsliggning med honom eller ngt. Själv pallar jag inte dega längre, har haft en svacka på ett par månader och är taggad till tusen att köra igång igen. Om så att bara åka till klubbrn och hänga och hjälpa andra. ^^

Cassii
0

#5 Kul! Ja, jag behöver hjälp, ifall du skulle vilja hjälpa mig… Allt känns liksom bara hopplöst nu, har träningssug, men vi står still Tungan ute

Nikkis
0

Absolut, är det ngt jag kan hjälpa med så gör jag det. :D
Vad tränar du?

Cassii
0

#7 Vi har tränat agility, men där behöver vi paus och börja om från början (vilket jag ska få hjälp med).. Så skulle vilja testa lydnad, spår eller rallylydnad, vet bara inte vilket.. Glad

Tack så mycket! :D

Changrila
0

Oavsett om du ska köra rallylydnad eller "vanlig lydnad" så är det ju lite samma grunder. Hunden ska gå fot, kunna läggande under gång och lite annat. Dock är rallylydnaden mycket mycket enklare (och kanske lite roligare, eftersom den inte är så strikt och du faktiskt får peppa och berömma hunden under tävling).

Du kan ju alltid börja med rallylydnad och tävla i februari, det ska vara en tävling lite söder om stan då :p Kanske kan motivera dig lite? Och sedan köra vidare med vanlig lydnad om det känns kul?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Wolverina]
0

Jag finns oxå i Sthlm Skrattande

Cassii
0

#9 Ja, det låter ju ganska klokt det du säger! Jag är så dålig på det här med "fot" o såna saker, vet inte när hon går i rätt position. Hon försöker, jag försöker, men jag vet inte hur det ska se ut..

Tror du vi skulle hinna bli klara till dess? Haha :)

Cassii
0

#10 Träffar gärna Er med! :)

Nikkis
0
Cassii
0

#13 Hässelby, men som jag skrev åker jag gärna :)

jonnson
1

Åh vad jag blir avundsjuk på er som ska träna ihop! Själv bor jag i Borås, och har ännu inte hittat någon att träna med. Har promenadkompisar både till mig och hundarna, men ingen att träna med liksom. Såå tråkigt! Åh vad jag önskar att jag bodde i sthlm nu bara för det!!

Nikkis
0
Workingdog
0

Och jag finns såklart också ;)

Fast det visste du ju redan men XD haha

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[MatildaTure]
0

Åh jag vill vara med när Ture har växt till sig lite! Just nu är hans i flamsåldern men om ett par månader så :)

Cassii
0

#17 Hahaha nejnej de visste jag inte alls! ;)

Mira89
0

Jag skulle också gärna vara med och träna! Kan också ta mig lite varsomhelst. Har också en hund som har sina "träningsdagar" men om han inte är sugen så är passivitetsträning något han inte kommer undan :).

[MariaFotografi]
0

Åh vad kul för er, synd att jag bor så lång bort. Rynkar på näsan Men finns det någon i Finspång så skriv! Har då ingen att träna med.

Cassii
0

Puttar upp denna tråd lite! Glad

[IsabelleA]
0

Jag bor i Stockholm och äääälskar att träna hund! Skrattande

Cassii
0

#23 Då kanske du har lust att träffas och träna nån dag? Glad

[IsabelleA]
0

#24 Yaap , absolut Skrattande Såå jääkla tråkigt att träna själv ju …

Jobbar däremot hela nästa vecka men man kanske kan försöka styra upp en träningsträff någon helgdag? Glad

Cassii
0

#25 Ja, jag hatar o träna själv! Ingen inspiration alls ju Skrattande

Ja absolut! Möjligtvis nu på söndag kanske? Glad

[IsabelleA]
0

Ja men söndag låter ju väldigt bra! Skrattande

Någon mer som kan och vill dra ihop en träningsträff nu på söndag? (26/2 -12)

LLLINN
0

Jag är intresserad, vad exakt är det vi ska träna Glad?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[IsabelleA]
0

#28 Det får man ju bestämma själv Glad
Men jag antar att det blir något åt lydnads hållet.

Beckibus
0

ÅÅ jag vill bo i Stockholm!! :( :( Har ju typ inga att träna med här, vill ha fler!!! Men omm ngn vill ha en till träff och träna Agility är jag på!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

LLLINN
0

#29 Okej, jo jag håller ju på lite med lydnadsklass 1 som aktivering, men det är inget varken jag eller hunden vill satsa på särskilt mycket. Det enda han kan någorlunda är fritt följ och ställande, så vi är inte särskilt bra Tungan ute. Men om det anordnas träff kanske jag kommer bara för att skvallerträna min hund (någon kanske ställer upp på lite hundmöten?)

8/5-13 & 1/6-13

Michaela-N
0

Är det på sthlms-avd kommer jag gärna, just söndag är dock lite svårt eftersom jag är upptagen då :(

Michaela-N
0

Är det på sthlms-avd kommer jag gärna, just söndag är dock lite svårt eftersom jag är upptagen då :(

Cassii
0

Om ni inte tycker det är jätte fel av mig så kör jag gärna agility hehe Oskyldig typ slalom o kontaktfält

LLLINN
0

Jag kör också gärna agility! Jag har inte kört så mycket, vi har börjat med grunderna i somras bara, men det skulle vara kul att få tips och råd! Glad

8/5-13 & 1/6-13

mandariiin
0

oh, lite agility träning skulle jag gärna vilja testa på! har planer på att börja med det och vi har provat på tunneln och lite hopp över hinder. slalomen provade vi lite, men det behövs MYCKET mer övning med det :P

dom har ju bra med hinder i kista.

Cassii
0

#35 Vill också ha tips och råd Glad

[IsabelleA]
0

Jag kör gärna också agilityträning! Däremot är vi då extremt nogranna med uppvärmning och nedvärmning.

Annars har jag nyckel till hinderbaracken på Botkyrka brukshundklubb men har inga problem med att ta mig någon annanstans.

Vilka dagar passar er? Vilken klubb?
För mig passar nu på söndag, och nästa lördag. Ev. nu på lördag också på förmiddagen.

Cassii
0

#38 För mig funkar det bäst på söndag, denna helg som kommer. Då jag på lördag ska på utställning och helgen efter är i GBG. För mig passar vilken klubb som helst, gillar dock Stockholms avd. Om jag inte minns fel så var det en otroligt lång resa på nästan två timmar till Bokyrka BK..

mandariiin
0

håller med om att botkyrka är helt åt helv*te långt bort!

jag kan på söndag runt 11-12 tiden :)

Cassii
0

Vad tycker ni om sthlms avd som ligger vid kista? :)

Michaela-N
0

#41 YES! Dit hittar jag ju också utan problem Skrattande

Meeeeen. Vi måste till veterinären först, gah! Är ju inte så bra om han skulle lyckas smitta nån, eller vad det nu är han har Tungan ute

[IsabelleA]
0

Jag kan ta mig till sthlm avd. på söndag! Ska vi säga en tid? Jag kan runt 11-12 tiden också.

Vet någon hur agilityplanen där ser ut? Det borde ha tinat rätt mycket. Om det inte är en isgata.
Hur ser det ut med klubbstuga där? Brukar denna vara öppen? Om man kanske skulle få för sig att ta med sig fika. Flört

Cassii
0

#43 Hindren är alltid framme och sist jag var där var för en vecka sedan ungefär o då va de snö men antar att de har tinat och att de hinner torka till på söndag om de är sånt här fint väder! Annars kanske det är lite lerigt.. Klubbstugan brukar inte vara öppen vad jag vet :)

Michaela-N
0

Men näää inte på söndag! Kan vi inte ta det under nästa vecka? 
Tisdag - onsdag är jag bokad men andra dagar kan jag följa med på!

Cassii
0

#45 kan ingen annan dag :p

[IsabelleA]
0

#44 Okey. Ja i värsta fall kan man ju fika utomhus, hähä Skrattande Ja men precis, om vädret håller i sig såhär så kommer nog snön vara borta och det är som du säger - det kommer eventuellt att vara rätt lerigt men det är i alla fall jag van vid Oskyldig (vi som trampar runt i fårskit dagligen, haha!).

Vad tycker ni andra om tid? Passar 11-12 tiden er?

LLLINN
0

Stockholms avd. söndag kl. 11-12 passar jättebra! Får vem som helst använda agilityplanen Förvånad?

8/5-13 & 1/6-13

[IsabelleA]
0

Jag jobbar hela nästa vecka tyvärr. Så Söndag hade passat mig bäst också faktiskt. Obestämd

Michaela-N
0

Men bu Rynkar på näsan

#46 Kommer du på tisdag i alla fall? Skrattande

Cassii
0

#48 Yes!

LLLINN
0

Söndag passar bäst för mig, jag har en massa andra hundaktiviteter i veckan och vill inte att de ska hamna för tätt inpå, för Sixtens skull Flört

8/5-13 & 1/6-13

[IsabelleA]
0

Vi spikar Söndag! Ska vi spika 11-12 också?

Michaela-N
0

Nu känner jag mig helt forever alone, haha. Jag skulle ju kunna svänga förbi och säga hej, men hinner nog inte mer och jag får vara försiktig med vad det nu är han har.

Tusan! Tänk om jag kunde ordnat allt lite annorlunda, typ ett tidigare veterinärbesök eller nåt. Någon som möjligtvis har lite interceptor liggandes hemma? Skrattande

LLLINN
0

Woops, fick nyss veta att jag inte har någon som kan skjutsa mig Obestämd. Har inte den blekaste om hur man tar sig dit kommunalt, jag åker väldigt sällan och det ligger på andra sidan stan för mig… Så jag kanske får hänga med nästa gång om det blir någonstans närmare!

8/5-13 & 1/6-13

Cassii
0

#55 Kan du inte ta dig tll Kista Centrum?

LLLINN
0

*skakar på huvudet* Rynkar på näsan

8/5-13 & 1/6-13

Cassii
0

#57 Vart bor du någonstans?

Michaela-N
0

#57 Var bor du?

LLLINN
0

Glömsta/Huddinge

8/5-13 & 1/6-13

mandariiin
1

kl 11.30 på söndag i kista!

Jag och Athena kommer! Perfekt träning med hundmöten! :D

Michaela-N
0

#60 Pendeltåg mot Märsta, gå av vid T-centralen, ta tunnelbanan mot Akalla, gå av vid Kista.

Tadaaaaa! Oskyldig

LLLINN
0

#62 Haha tack Michaela! Jag avstår nog ändå (förlåt, jag hatar att vara en bangare Obestämd) jag har så mycket att göra i veckan så jag behöver nog en dag att vila innan allt drar igång Tungan ute

8/5-13 & 1/6-13

Cassii
0

Halloj! Vilka kommer imorn? Ska vi säga 11.30 vid bussarna i Kista Centrum? Glad

[IsabelleA]
1

Jaaag kommer imoooorn! Om jag inte blir överkörd påvägen dit Obestämd

Cassii
0

#65 Haha, det hoppas vi inte att du blir Tungan ute

Michaela-N
0

Jag kommer inte :( 
Någon annan som kan nästa vecka också?

mandariiin
0

Kan tyvärr inte komma:-/ Bilen har brakat ihop, så jag måste till garaget och laga den så jag kommer till jobbet imorgon kväll. Men jag vill jätte gärna vara med vid ett annat tillfälle.

Cassii
0

#65 Då verkar det bara bli du & jag Tungan ute

Michaela-N
0

#69 NEJ! FÖR JAG HÄNGER OCKSÅ MED HAR JAG BESTÄMT MIG FÖR! Skrattande

Cirka-tid fem minuter dock, heheheh Skrattande

Michaela-N
0

Men jag möter er där Skrattande

Michaela-N
0

Det blev bara vi två, Isabelle dök inte upp :/ Och jag var ju tvungen att gå ganska snabbt men ja :)

mandariiin
0

synd att det inte blev fler :(

men som sagt, jag är gärna med vid ett annat tillfälle :)

Michaela-N
0

#73 Ja det var lite synd, men vi åker dit relativt ofta vi två så det är ju bara att säga till om du vill hänga med Glad