Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 6171 ggr
tovvi
0

Någon som testa Ziwi Peak foder?

Undrar om det är någon som testat fodret Ziwi Peak?

Såg det nu idag och priset är ju helt sinnes högt.. Så undrar om det verkligen är så bra som priset försöker "säga"? Innehållsförteckningen är ju onekligen inte motbjudande.

Länk om någon vill läsa om fodret.

[rightPAW]
0

Har aldrig hört talas om det faktiskt, ska kika på länken.

Zebben
0

Låter ofantligt dyrt! Men har inte sett innehållsförteckningen. Men då det precis som Orijen inte innehåller något spannmål så kan jag tänka mig att en dagsgiva för min hund skulle ligga runt en summa på ca. 45-50 kr.

Du får 13,5 kg orijen för samma 799:-

Nä…för mig så känns det som att kasta pengarna i sjön. Men visst måste det finnas efterfrågan av fodret eftersom det finns på marknaden.

Zebben
0

Å som litet tillägg. Folk kastar ju gärna pengar i sjön på att köpa spannmålsbaserat foder så varför skulle det inte finnas folk som köper svindyrt foder som inte innehåller spannmål. Glad

[Shaiya]
0

Fodret ar sa pass nytt och importerat fran Nya Zeeland om jag minns ratt men det later otroligt bra, i alla fall deras kattfoder!

Det ar aven lufttorkat istallet for kokat m.m. Jag tror pa detta foder!!Glad Maste bara bli lite mer populart sa vi kan fa det till en billigare pang plus storre forpakningar!

Gerbilflicka
0

Jag skulle inte kopa det dar fodret av den enkla anledningen att jag tycker det ar skandal att man importerar hundfoder fran ANDRA SIDAN JORDEN! Ursakta mig, men vad i helvete?

Skulle samma foretag kunna tillverka sitt foder i Europa sa skulle jag inte se nagra problem med att betala de pengarna om fodret funkade perfekt for min hund.

tovvi
0

# 2-3, haha ja vissa foder som folk köper lär ju också va att kasta pengarna i sjön eftersom hunden antagligen behöver äta mängder av det för att bli mätt eftersom det inte innehåller något kött…

men ja, jag tittade på deras hemsida och fodergivan per dag är ju inte jättehög, men ändå högre än vad jag ger min hund idag.. (visserligen högenergifoder men ändå)

och ja, som ni andra säger, det är säkerligen ett jättebra foder.. och ja, priset kanske sjunker lite om de kommer större säckar..

#5 ja, du har ju rätt, rätt onödigt är det! tyvärr är det väl så hela världens marknad (oavsett vara) ser ut idag… :(

toodiloo
0

Jag fick en provpåse av fodret och använder som träningsgodis. Min hund absolut älskar det, och bitarna är som små flakes. Perfekt storlek! Kan dock tänka mig att det blir dyrt att utfodra med… såg att en 5kg påse kostade nästan 1000 kr..

[Forest]
0

Ska vara kalasfint foder men gösses är ju svindyrt. jag köper detta o har det som godis köper även kattvarianten så dottern tränar sin katt med ibland. Mycket poppis här iaf

toodiloo
0

Jag tycker att det ser ut och känns som godis också faktiskt.. det är ju rätt fett på ytan också och protein o fettinnehåll är alldeles för högt för at tjag ens skulle kunna ge min hund det som foder..

Cassii
0

Jag har använt det som godis, min hund är galen i det och gör allt för det :)