Förkortning före namn?
Vad betyder alla dessa förkortningar? Vissa har hur många som helst och vissta knappt något.
Klenods pappa heter: "JWW-08 SEUCH EECH LVCH LVW 2011 DKUCH Chanoz Ivaroz Love"Någon vänlig själ som vill översätta det i klarspråk för mig som inte förstår det så bra (;
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det är titlar ifrån utställningar, jag tror jag vet dessa, men om ag har fel får gärna någon rätta mig:
JWW-08 junior world winner 2008
SEUCH svensk unghundschampion (
DKUCH Dnask unghunds champaniion
vad betyder "EECH LVCH LVW 2011" då :P
CH står för championen och de framför är länderna, vet tyvärr inte vlka landsförkortningar det är…
JWW-08- Junior World Winner-08
SEUCH - Svensk Utställningschampion
EECH - Estnisk champion
LVCH - Lettisk Champion
LVW 2011 - Latvian Winner 2011
DKUCH - Dansk Utställningschampion
Om det är fel så får någon gärna rätta 
- Mvh Emma
Jag tror att alla förkortningar finns med på baksidan av stamtalvor från SKK? Har för mig när jag suttit och kollat på Tinkas stamtavla och inte fattat något att jag bara kunnat vända på den för att lösa mysteriet med alla förkortningar!:)
#5 amen :P haha då ska jag genast kolla ^^ smart lösning isåfall :P

SEUCH är iallfall svensk utställningschampion… o det andra dom slutar på ch är väl champion i dom länderna…
Man varför döper man hunden efter vad den vunnit? eller kommer det automatisk framför "namnet" ?

Det blir titlar liksom… det kommer efteråt innan namnet lisom, när man vunnit eller klarat nåt.
Min hund heter ex Lurbos Diana. När vi har tagit 3 förstapriser i lydnad 1 kommer hon få titeln innan namnet. Då kommer det stå LP1 Lurbos Diana om vi tävlar o så..
Det kommer automatiskt eller ja man lägger till det vart eftersom den vinner något så det är inget man "döper" den till direkt. Har en hund däremot ett flertal championtitlar så kan man i stället för att skriva ut varje så kan man skriva Multich. framför namnet.
9,10 aha lite som jag anade :)