Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1612 ggr
pudeln
0

hur mycket agility?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur ofta kan man träna lite agility med sin hund, så att hunden inte tröttnar på det?

Ska börja på en agility kurs till hösten, men jag orkar inte vänta till höst, så vi övar på lätta saker i tomten. Hoppa över låga hinder och springa i tunnlar m.m.

AnneN
0

Hur mkt man kan träna innan hunden tröttnar på det är väl ganska individuellt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pudeln
0

aha okej, men kan man träna lite varje dag?

AnneN
0

#2 om hunden tycker att det är roligt att träna så ser jag inget fel i att träna en liten stund varje dag =) Du lär ju själv se på din hund om den blir less

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Yessica
0

Det beror ju också på vad man tränar varje dag. Man kanske inte ska köra maxade banor varje dag. Jag hade problem med slalomen för ett tag sen, och då tränade jag slalom varje dag, och jag märkte inte att Sting skulle tröttna på det, mer att hon tyckte det var kul när hon väl förstog vad hon skulle göra! :D Men se alltid till så den är uppvärmd, och man måste inte alltid hoppa på högsta höjden, som sagt. Beror på vad man vill träna :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[japptravare]
0

Tänkte på en sak när jag såg bilden. Hoppa helst inte så högt. Jag gjorde det felet. Hoppa inte högre än 35 cm i small klassen. Då får man dålig fart på hinder sen (full fart och sen stannar hunden upp och hoppar ett jättehopp över så man förlorar tid. Även om man inte ska tävla så är det bra om dom inte gör det)

Sen anstränger det hundens ben mycket och den kan i värsta fall bli halt. SÄger bara detta så du ska veta om det. Inet för att klaga!

froken83
0

hej!

hur gammal e din Pudel? Om hunden tycker det är roligt kan man nog träna lite varje dag, man kan ju variera övningarna.  : )

emma071
0

det är vell lite olika men du ser kanske på hunden när den inte vill mer osv..Glad

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

[Malin3033]
0

även om hunden klarar att hoppa så högt som på bilden är det absolut inte hälsosamt, man har delat in hundarna i storleksklasser av en anledning och det är väldigt påfrestande för hundens ben och rygg att hoppa så högt.

lycka till med träningen!

Izmas
0

Men inte så länge varje dag isf.. bara typ en kvart skulle jag göra då annars är risken stor att dom tröttnar.

TeamRajtantajtan
0

Det där kallar jag inte låga hinder..

TeamRajtantajtan
1

Oj, såg att inlägget var väldigt gammalt Förvånad Ouups!

Moast
0

Jag tror inte att hunden tröttnar på det, snarare ägaren i sådana fall. Om du bara har en posetiv känsla så tror jag inte att din hund tröttnar, bara inte om det blir för svårt för den…Glad Ser ju ganska glad ut på bilden, hahahaha.

Beckibus
0

Som redan skrivits är det väldigt individuellt. Men jag skulle om du vill träna varje dag, träna med låga hinder, eller fokusera på det hunden behöver lära sig..

hur har det gått?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
2

jag hade inte hoppat så där högt, det är inget nartuligt med hoppa så högt som den på bilden o ser att du har även i i bakrunden som är så hög. Inte änds stora hundar hoppar så höga hinder. Trevlig att din Pudel gillar agility det gör min ena med jag tränar 2 gånger i veckan nu vintertid blir det mindre men vi tar lite natruhinder o i en skola finns det olika däck så det blir träning igenom över mm (OBS nedgrävde bildäck blir hopp mellan däcken på 30 cm max)