Lära hunden "kö"
Är det någon som har tips på hur jag lär in hunden "kö"? (hunden går/står med sina framtassar mot min rygg när jag snurrar, går eller är stilla)
Har letat ett tag på internet men hittar ingen beskrivning på hur jag kan lära in 
Har sett på youtube om det där… men då kallade dem det "tåg"
Hm okej.. Har också sett på youtube och det ser så kul ut så skulle vilja lära henne det ^^
Jag tränade in kö med klicker och luring metoden.
Jag började med att göra det så enkelt för honom som möjligt och lockade honom med en godis så att han var tvungen att ställa sig på bakbenen mot mig för att få tag på godisen. När jag börjar träna in detta så tränar jag in att han ska stå på kö framför mig. Alltså mot mig för att sedan öka kraven successivt senare. Jag klickar och belönar när han står mot mig och anstränger sig för att stå kvar och sedan kan jag backa ett steg eller två och klicka om han följer med och alltså "går i kö". Sedan ökade jag kraven så att han faktiskt måste ställa sig i kö bakom mig istället för framför. Han förstog ganska snabbt vad det handlade om. Hoppas jag inte förklarade allt för luddigt och att du förstår.
Lycka till!
#3 åh tack! Nej jag förstår hur du menar. Tack ska testa det senare!