Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3168 ggr
Zingy333
0

Rulla sig i skiten

Fick precis veta att siwan, imorse försökte rulla sig i en bajshög när min svärmor var ute med henne, detta har aldrig hänt förut och hon är 8 år, vad kan detta bero på? Vet inte om frågan hamnade under rätt ämne flytta den gärna annars. Mvh //Anna

fidojunior
0

Min ena har rullat sig i både hästskit och hundskit flera gånger, fast nu var det ett tag sedan. Vet att det inte är ovanligt att hundar gör så men varför vet jag inte. Kanske tycker att det luktar gott haha.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
0

De rullar sig för att lukta gott Flört Bra att kamouflera sig lite.

Förra sommaren hitta Enja en lyckoskatt fiskohuve från rutten gädda hur lycklig tror ni hennes matte var? Fy hon stank verkligen hemma band jag fast henne på våran uteplats o hämnta gula diskhanskar bar in henne o där vart det storbad för lilla damen. Fick tvätta henne 3 gånger, ursh fy vad äkligt hon stank. Enja var helnöjd fram till badet Flört Annars kan man oxå rulla sig i igelkottskit och bästa av allt grävlingbajs för då spyr nästan matte Skrikandes O så kan hon svära lite när jag badas, för tydligen så är denna bajs klibbig o rätt så svår att få bort i klullig päls iaf Tungan ute

Beckibus
0

Jag har turen att ha en hund som inte rullar sig i ngt;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[memyselfandii]
1

För att det luktar gott kanske? Vet faktiskt inte men min tik brukar göra det *spyr*

Åsa S
0

Mina föräldrars förra hund rullade sig i allt som stank minns då hon var ute och rullade sig i trädgården precis där man öppnat surströmmingsburkarna hela hon stank verkligen surströmming som var en av hennes favoriträtter.

Em_
0

Haha den högen kanske luktade extra gott :P Min hund föredrar att äta upp delikatesserna, förutom rävskit då, han hade en hög i somras han smet i väg till flera gånger bara för att rulla sig i…

Zingy333
1

Men fy så äckligt ;P jag blev bara så förvånad, för hon har aldrig haft behovet att göra det förr, hoppas bara att det inte blir till vana :O

[Ronon-m]
0

Haha Ozzi min ena hund rullar sig alltid i mat som luktar fisk. Köper vi ett torrfoder med ficksmak så drar han ut det på golvet och rullar sig i det. En gång gav jag honom lite sill som han skulle få smaka på, till min förvåning tog han emot den, men spottade snabbt ut den och lade sig och rullade på den. Det tog lååångt tid innan sillukten försvann. Även efter att flertal tvättningar med schampo! Hua…

Även fågelbajs är en hitt tycker han!

thilda-
0

TACK gode gud att akillez fortfarande " Stay clean " :P

[Ronon-m]
0

#9 Hahaha det ska du verkligen vara glad över!

Maja2
0

Min käre Paddy rullar sig i all möjlig skit som han hittar, de andra hundarna är mer sparsamma, och trycker ner skuldran som mest. :)

KvirrZ
0

Åhh det härligaste som finns!..

Debbie är förtjust i detta och jag säger bara bläää. Koskit, hundskit, det luktar inte gott på min fina tjej alltså…

- Mvh Emma

[Sarahansson1]
0

Ni som har problem med detta hur gör ni för att undvika det? Har själv problem med att min ena gillar att rulla sig. får ha sten koll på honom.

Säger ni till dem eller erbjuder ni ngt annat?

Maja2
1

#13 Duschar dem när vi kommer hem :) inte svårare än så :)

[Sarahansson1]
0

#14 men ajg menar för att undvika det helt alltså så det inte gör det även om man skulle märka att det ligger en skithög på ett ställe.

Maja2
0

Ja om jag ser skithögen så kallar jag ju in hunden givetvis

Jenna_Nord
0

Aylas senaste rullning var över en död mus! Tack o lov var de ju snö och minusgrader ute, så lukten slapp jag för den gången :')
Annars är ju döda djur något som är favoriten här.. Bajsen ska man äta!

Mvh Jenna

LinaK
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jotack det där känner jag igen allt för väl. Sigge rullar sig i ALLT som enligt mig inte luktar gott.

Skickar med bildbevis.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Adalissa
0

Min förra hund rullade sig ibland i gödselstacken när vi var i stallet men det var bara att duscha av henne när vi kom hem :)

Det äckligaste var att ibland rullade hon sig i människobajs som fanns i skogen bredvid gångvägen. Har ingen aning om vem som är så akut nödig att de måste sätta sig vid gångvägen och skita - men äckligt som tusan var det. Och det hände inte bara EN gång heller…
Hade accepterat/förstått det mer om det hände när vi gick motionsspåret som är alldeles nära, men efter gångvägen!?
Det var bara att duscha henne då också men då var det nära att jag skulle spy - och då tål jag ändå ganska mycket.

Varför de gör det är väl dels att de tycker att det luktar gott och dels som kamoflage. Jag vet att nytvättade hundar gärna rullar sig i något - tex lera eller på en gräsmatta eller liknande eftersom de inte tycker att de "luktar hund" längre :)

Min  nuvarande har inte rullat sig i något. Ännu :p

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla