Bakdelskontroll - video
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hellu!
Skulle vilja ha riktigt snäll kritik på bakdelskontrollen (den är ganska kort men hoppas ni kan kritisera utifrån det). Vi har nyligen börjat med den och inte kommit så lång, jag vet att den inte är perfekt men för att kunna gå vidare och bli bättre vill jag ha snäll kritik. Är ganska kritik känslig

Sitt fint har vi precis börjat med och jag personligen tycker redan att det ser jättebra ut redan men kan förståss bli bättre ;)

Okej då ska jag göra mitt bästa för lite konstruktivkritik till dig :)Ser fint ut! Hunden ser säker ut på vad den ska görs. Har du tänkt att använda det för att träna lynads ingånngar? Tips på flera andrs övningar är backa, slalom baklängse eller backsrunt dig :)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
#1 Tack så mycket! :)
Alltså när jag startade att träna badelskontrollen hade jag inte direkt "mål" med det utan såg det mer som en vardags grej jag skulle utnyttja. Men eftersom att jag är inne på att börja lydnadskurs med henne så vill jag nog svara ja på din fråga 
Backa kan hon, oftast ;) Slalom baklänges och backa runt mig lät riktigt svårt
Har du några tips på hur jag kan lära in det?
Tycker det ser bra ut! Men, om du vill träna för tävling så hade jag varit mer noga med var hunden befann sig när du belönar. En gång stod du så långt från "klossen" att hunden var för långt fram när hon snurrat så att hon var bredvid dig. Sista gången stod du så att hon hamnade väldigt snett när hon var vid dig.
Din hund är jättefin och ni är helt klart jätteduktiga! Tänker du lite mer på vad du belönar så kommer det bli hur perfekt som helst :D
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#3 Jo jag såg det jag med, jag brukar oftast belöna när hon nuddar mig och det vet hon, men där var hon inte riktigt på hugget:P. Ska jag stå närmare klossen tycker du? Eller vad menar du? :)
Tack så jätte mycket! Det är inte ofta vi tränar detta, så det är jättekul att se hur bra hon kommer ihåg! Samma med valpen, han vet att han ska stå på den med frambenen och flytta bakbenen lite och jag testade det när han var 4 mån ungefär - han är 8 månader nu :) Tiken tycker att klossträningen är huur kul som helst, ibland så går hennes svans som en proppell på henne ^^ Och sen även om klossen tippar ibland (när hon är för långt ut på kanten) så försöker hon fixa den till rätta så hon kan ställa sig på den igen ;)