Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2308 ggr
[Surina]
0

Minsta "pomen" överlevde?

Hej alla !

Jag är bara lite smått nyfiken…

http://www.smp.se/nyheter/almhult/article349221.ece

Den här artikeln från 2007 angående en VÄLDIGT liten valp… jag undrar om det är någon som vet om den överlevde och är vuxen idag? :S

Skulle ju vara intressant bara.. men det är ju väldigt tråkigt när de dyker upp såna här små valpar :(

Speciellt när folk försöker göra minatyr pomar… men pomar är ju redan små?! De behöver väl inte en ännu mindre storlek :S

Em_
0

Verkar tyvärr inte så

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=988575

Någon som vet om det är vanligt att tikar råkar klämma ihjäl sina valpar?

pehu
3

Är det vanligt att stödmata en hundvalp med vaniljyoghurt och ketschup? :S Låter väldigt knasigt i mina öron iaf!

russin
0

Har lite svårt att tänka mig att en liten pomtik kan klämma en valp "svårt". Däremot är jag inte förvånad över att den inte överlevde med tanke på hur liten den var - inte alls säkert att allting var som det skulle där.

lillalycka
1

#2 Yougurt är bra valpmat, kombinerat med vitaminer etc :) Vanilj är vad jag har förstått favoriten :P

Två av de människor som levt längst i hela världen var från någon liten by i (tror det var asien) och de levde nästan uteslutande på yougurt ;)

[jakke94]
1

detta var inte en renrasig hund, "uppfödaren" är sedan länge utesluten från skk och sysslar med att sälja dyra valpar av rasen "minatyr pomeranien" som hon får fram genom o korsa olika spetsar och ofta chihuahuor…

#1 ja det är relativt vanligt, dock sker det oftast via valpningen vad jag har hört… då tiken mest tänker på o trycka ut valpar så är inte den vaksam på om en valp skulle smita in under henne.

Labolina_73
2

Hm mycket trist med dessa oseriösa uppfödare.. men det jag reagerade starkt på… ketchup? varför ger man ketchup 2 ggr i timmen till en valp.. varför ketchup övh??

Ägaren Jeanette Kullberg matade henne två gånger i timmen med vaniljyoghurt, ketchup, vitaminer och kosttillskott. Mjölken från tiken Flamme var det hård konkurrens om från kullsyskonen.

russin
0

Inte konstigt valpen inte överlevde - missade läsa om tillskotten !!!!

Tror däremot inte det minsta på att tiken låg ihjäl den - inte en så pass liten och lätt tik. Men enklare säga det till pressen….

Em_
0

#7 Fast valpen var ju också liten och ömtålig. Men jag håller med, låter som en dålig ursäkt.