Ben vallar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer ett litet vallningsklipp, en månad försent då jag haft problem med Windows movie Maker. Har nu laddat ner ett nytt program (VideoPad Video Editor) och lyckats sätta ihop klippet.
Detta filmades alltså 24 Januari.
Här tränar vi lite basics; höger/vänster, stopp (ligg) och ur balans. Och jag kände helt enkelt för att dela med mig av detta
Ursäkta för den kassa bildkvalitén, det brusar lite i början men blir bättre mot slutet.
Ben har gått under snart 5 veckors vila från all sorts träning och jag har endast kunnat gå koppelpromenader med honom pga. tidigare skada men kommer under denna vecka kunna sätta igång honom lite lätt. Det blir alltså ett kort vallningpass i mitten av veckan och jag antar att min svart vita lilla prins kommer vara nååågot het i fårhagen nu i början.
Jag förväntar mig även att vi ska kunna genomföra godkännt vallhundsprov nu framåt våren/sommaren 
Gud så duktiga ni är! Och så fin Ben är 
// Nadja
Oj vad ni är duktiga! Jätte fint :)
Så härligt, älskar att se border collies göra det jobb dom är skapta för
Bra jobbat, lycka till med vallhundsprovet!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jätteduktiga!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tack allihopa
Han känns faktiskt riktigt fin i fårhagen nu. Jag har nog världens bästa vallhund 
Här kommer ett klipp från vallningspasset idag. Ben har inte vallat på 5 veckor så han var något het i fårhagen men hämten var riktigt snygga :)
#6 Får han abstinensbesvär om han inte vallar på ett tag? 
#7 Man märker på många olika sätt på honom när han inte vallat på ett tag. All övrig träning blir liksom otroligt överdriven, han börjar stressdra i kopplet, göra utfall mot andra hundar och kan inte riktigt slappna av inomhus. När man väl börjat valla är det en träning som måste underhållas för att hunden ska må bra. Och just när det kommer till Border Collies anser jag att dessa bör valla för att just må bra och vara lyckliga.
Så duktiga ni är! Han är väldigt vacker :) Älskar Border Collies och skulle gärna ha en om jag skulle få tillgång till får.
#8 Att de behöver valla för att må bra visste jag redan, jag undrade bara om han blev liksom hetsig när han är vid fåren och inte vallat på länge. Tack för svaret i alla fall 
*Dubbel*
Alltid lika trevligt att se dina klipp! :)
#12 Vad roligt att höra! Tack så mycket =)