Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1589 ggr
[IsabelleA]
0

Kroppskontroll

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

La upp detta inlägg på klickerträning iFokus också Glad

Jag har tränat lite kroppskontroll med Ben och filmade då detta.

I början av klippet ska han få i alla 4 tassarna i den blå plastlådan, sedan vänder jag på lådan så att han ska stå på den med alla tassar. Hämtar därefter en papperskorg som jag vänder upp och ner som han ska upp på, då med alla 4 tassar.

Här kommer somsagt ett litet klipp på träningen.

Jag ber om ursäkt för den kassa kvalitén, youtube har en tendens till att lägga på lite brusiga effekter på mina videoklipp jag laddar up …

Loveradio
0

Duktig han är :) en sak bara, och det är att du klickar och belönar väldigt snabbt, nästan samtidigt. Klicket ska ju komma först och strax efter ska belöningen komma.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[IsabelleA]
0

#1 Hehe, det är faktiskt inte så mycket jag märker av. Kan det vara så att ljudet på videon är ojämnt? Eller att det bara händer enstaka gånger? För annars är jag mycket noga med att min handrörelse inte ska vara den betingade förstärkaren utan det är just klickerns ljud som ska förstärka beteendet och påminna om att belöning är påväg. Sedan försöker jag ha så hög belöningsfrekvens som möjligt, därav går det ganska fort och på så sätt kanske ögat blir lite lurat. Men det kan vara mycket möjligt att det är så.  

Men det är ju bra att du säger till! Alla behöver vi en påminnelse ibland.

Loveradio
0

#2 Vid runt 02:00 och runt 02:30-02:40 så är du redan framme med handen samtidigt som du klickar. Men det kanske är ljudet som är osynkat med videon som du säger :)

Qepta
0

Duktiga Ben!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[IsabelleA]
0

#3 Hihi, nuuu seeeer jag Skrattande När jag tränar papperskorgen (första passet) har jag använt mig av Luring metoden. Alltså att locka Ben upp på papperskorgen och har inte riktigt fått bort hjälperna än. Handen är framme iprincip hela tiden för att locka upp honom på papperskorgen och jag försöker klicka precis när han fått upp alla 4 tassar och sedan när han står kvar och anstränger sig som mest för att hålla balansen. Men jag ser även nu, när jag kollar noga att jag klickat några enstaka gånger när han inte har alla 4 tassar i lådan.
Klickertränare är vi nästan alla, men jag antar att man aldrig blir bäst men man blir bättre genom att få kritik Glad Så det tackar vi för, att någon av oss i alla fall har ögonen på plats :)

Loveradio
0

#5 Aah okej Glad Men det är ju bara en liten miss och inget större fel. Imponeras verkligen av Bens balans på en så lite yta.

Emaljoh4
1

Åh, sånt här älskar jag!!!

När folk kan ta kritik, "erkänna", och tacka för kritiken. Istället för att antingen prata bort, komma med ursäkter m.m.
Underbart! Skrattande

Och Ben är verkligen jätteduktig!! Och söt!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[IsabelleA]
2

#7 Man tackar Flört 

Jo, jag lägger ju upp klipp för att få kritik och filmar träning mest för min egen skull. För att kunna analysera och se vad vi kan göra bättre osv.

Att ta kritik på ett moget sätt är en självklarhet för mig och jag tror det är det för de flesta andra också. Men sen finns det ju dom som verkar tycka att konstruktiv kritik är stötande på något vis. Så därför är det ju också viktigt att man inte försöker trampa ner på andra via kritik utan att man håller en god ton hela tiden. Vilket jag tycker Loveradio är väldigt duktig på Glad

Jenna_Nord
0

Så duktig han är! :)

Och blir riktigt inspirerad, har lust och testa själv nu! :D

Mvh Jenna

Loveradio
1

#8 Tack! Och jag håller verkligen med dig, man ska både kunna ta och ge kritik på ett bra sätt. Glad det är viktigt för att själv kunna utvecklas och hjälpa till med andras utveckling.

Cassii
0

Vad duktig han är! Skrattande Ska du gå vidare och köra med ännu fler balans saker? När Lexie var runt 5 månader så tränade vi i den minsta storleken på kastrull, där krävs det kroppskontroll, kanske nåt sånt också? Glad

Ni är verkligen as duktiga! O att Ben är så söt är ju bara ännu bättre!