Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4085 ggr
faw
0

Återförsäljare - Råa märgben?

Är det någon som har koll på var det finns en återförsäljare av råa märgben i närheten av köping/västerås? Har letat & letat & letat &.. ja ni fattar. Men hittar inte någonstans!

Några tips? Råd? Tacksam för alla svar!

vallhund
0

Kolla frysdisken på Coop/ICA/Maxi/Hemköp/Willys etc, där köper jag märgben.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

LinaK
0

Har du City gross i närheten så finns det färska märgben billigt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

jgs09001
0

Kungsbyn säljer märgben vet jag. Annars kanske Åsby Kött och vilt i Hallstahammar.

Maja2
0

De flesta butiker kan väl åtminstone ta hem om man ber dem :)

Wand
0

Du kan annars fråga på slakteri, jag har en låtsasbror som jobbar på ett slakteri som vi alltid fick märgben av förr. 
Annars kanske någon som jagar älg eller annat, de brukar kunna avvara något märgben ibland…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

NathalieT
0

Se efter om de har på din närmaste djuraffär! :)

faw
0

Har kollat i alla affärer här runt omkring, och bett alla att beställa in, vissa säger att dom inte kan andra säger att dom ska göra samma vecka. Men när man kommer in veckan efter så är det tomt och jag ber dom igen, men det händer ingenting. City gross har jag i v-ås så det kan jag kolla.

#3 Jag har redan kollat med kugnsbyn och dom har inte, tänkte ringa åsby kött och vilt på måndag och kolla, men det är mitt sista hopp :p

några fler förslag?

jgs09001
0

#7 Konstigt, de har allafall haft. Men det har vart otroligt populärt så de har tagit slut fort. Men i för sig har de ju stängt nu under vintersäsongen också.

Annars kanske gårdshandeln på Stora Ekeby (vid ridskolan) har till försäljning. Vi har en drös därifrån som vi fått.

pius314
0

CityGross har! kolla i färska köttdisken, brevid grisfötterna och annat smått och gott

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Stormblomma
0

Fråga i charken om det inte går att hitta i frysdiskarna!

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Chanku
0

"Mitt" Willys har märgben i påse, tror det är drygt ett kg i varje påse :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

faw
0

Har hittat på åsby kött o vilt. Sen är jag inte mycket före att köpa märgben som ligger i frysdiskarna :) Tack för alla tips!

pius314
0

#12 varför inte?

• Tillräckligt bra är perfekt! -
faw
0

Köper hellre helt rått från ett slakteri, där vet jag var det har varit och var det kommer ifrån. Eftersom de slaktar sina egna djur.

Märgben i frysdisk vet jag inte var det har varit någonstans och kommer förmodligen aldrig att veta, det är min åsikt och om det är någon annan som har en annan så får det vara så men det är vad jag anser :)

oskartoller
0

Kolsva handel har, bara fråga i charken:)

Big inn borde ju ha, har du pratat med dom i delikatessen?

Åsby har bara ibland, ring innan.

Katti
0

På CityGross (och säkert många av de andra nämnda affärerna)  finns också en massa annat kul som hundarna gillar! Grisfötter och grissvansar till exempel Skrattande.

Lite lustigt är det att vi som BARFar ofta ratar märgben p g a skaderisken (det är inte ovanligt med brutna tänder eller att hundar fastnar med nosen inuti benen t ex), men det är det enda råa "köttet" som många andra vågar ge!

faw
0

#16 Jag barfar inte, men ger färskfoder till mina. Ändå ger jag märgben? :p

Katti
0

# 17, då är du ett exempel på precis det jag säger!

faw
0

Färskfoder är väl ändå rått kött som i precis märgben?

Katti
0

Jag menar kött med ben (eller ben med kött snarare!). Skrev otydligt, sorry!

zickan
0

Råa färska märgben finns på erikslund, city grossisten. Ligger i första frysskåpet. Brukar köpa som extra gott ibland. Men tycker det är för hårt att ge ofta. Min äldre hund som har en vana att äta ben, har fått en skada på en av framtänderna av ett märgben. Ger hellst annat.
Googla på slakterier, maila och fråga om de har något till överst :-)
Tips på ben att ge :
http://barf.ifokus.se/discussions/4ddd36ff88f47256c4002848-tips-pa-ben-for-tanderna

http://barf.ifokus.se/discussions/4db200e288f4724af400075f-nervos-och-undrande-vilka-ben

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Ah nu hittade jag länken http://www.jipotimas.se/zencart/

Länge funderat att beställa därifrån, men aldrig kommit till skott

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

faw
0

TAck för tips, men om du hade läst lite längre upp i tråden så hade du sett att jag inte vill ha färsk frysta märgben utan att jag vill ha från slakteri, direkt. Sen hade du också sett att jag redan fixat det ;)

Tack för tipset ändå.

Katti
2

#23, andra kan ju ändå ha nytta av informationen.

faw
0

#24, tänkte inte så långt!