Vart köpte du din hund ifrån?
Vart fick du tag på din hund? Via blocket eller uppfödare eller annat? Vad har du för ras och vad heter uppfödningen du köpte din hund från om det nu var så att du köpt från kennel. Kanske omplacering? Skulle vara intressant :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Köpte mina hundar ifrån uppfödare, dvs SKK-registrerad kennel. Varför vill du veta kennelnamnet? :-)
Svärmor ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 kan inte så många bra kennlar så skulle bara kännas bra att veta vilka som finns och föder upp den rasen. Men självklart behöver du inte alls säga :-) Min är omplacering! :)
Via uppföddare :) SKK registerad.
Ras : pomeranian
Men ej köpt ska bli fodervärd nu i vår :)
Kennelnamn kan jag dessvärre inte skriva ännu, inte förens det är skrivna papper :)
#4 jag har länge varit förtjust i pomeranian, fast mest för att den såg ut som en lurvboll :D Vad roligt !
Ja det är riktigt fina hundar :) Då jag skulle ha en liten hund pga min bostad så blev pom mitt första val :) Vellat haft en sen jag var 5 år så det är en dröm som går i uppfyllse !
Det är väldigt mysiga hundar ! Helt otroligt snälla är de! Sen så gillar jag alltid att de ser ut som det ler nästan !
Vicki, schäfern, hittade jag via blocket, men hon är köpt av uppfödare. Det var av ren slump att jag hittade henne då jag bara kollade för "skoj" eftersom jag inte visste om jag ville ha en ny hund eller ej (de andra två dog 3 veckor innan respektive 3 dagar innan jag såg annonsen..).
Rosette, tibben, är köpt av en dansk uppfödare som jag känner genom årliga träffar på myDog. hon la upp bilder på lillfian på fb. slutade med att Rosette blev reserverad till mig så jag åkte å kollade på henne då hon var 8 veckor exakt på dagen. :)
Vill du ha kennel namnen så får du skicka pm :)
MVH
Sofie
Min Cocker är från en kennel i ungern som heter La Scale Kennel:
och rhodesian ridgebacktiken är från en kennel i simrishamn i södra sverige som heter Corleo´s Kennel
Nala, tiken är köpt som ettåring, nu är hon 4. Hon skulle egentligen stanna som avelshona på kenneln och Neo, cockern är köpt när han var 5 månader gammal. Han skulle också bli avleshane i england men uppfödaren fick veta saker hon inte tyckte om hos den uppfödaren han skulle till så hon bestämde sig för att inte sälja honom dit.
Tiken kommer från en omplaceringsverksamhet, hittade annonsen på i fokus. Hanen fanns på annons på Bortskänkes.se.
uppfödare båda två fick de som valpar. Säljes enligt Skk regler.
Amadeus fick jag som 10 veckor från majetorps kennel(ej aktiv längre) Ras: Bichon havanias
Elton är ifrån http://www.isfolketskennel.web.surftown.se/ säljes även han enligt Skk regler. Kan verkligen remoendera henne! Ras Bichon Havanias fick han som 9 veckors valp.
#6 de är säkert riktigt goa hundar, men gillar de att bada ? :) #7 åh, schäfrar är så vackra! har funderat på en sådan, de verkar så aktiva :) bra att jag vet att det finns en bra uppfödare. jag skickar pm ifall jag skulle bli mer intresserad någon dag, om det är ok :) Tack! #8 bra att du kunde länka :-) jag har faktiskt aldrig sett en sådan ras innan jag såg din, så det blir spännande. Är det en ovanlig ras? :)
#11 Menar du min Englelska Cocker Spaniel eller menar du Rhodesian Ridgebacken?
Ingen av dom är särklit ovanliga skulle jag vilja säga, snarare tvärtom, speciellt Cockern är väldigt vanliga skulle jag tro :)
#12 åh ursäkta, menar Rhodesian Ridgebacken :) har aldrig hört namnet… minns inte att jag hört det i allafall. Cockern har jag hört om och sett. En mycket trevlig ras :)

#3 Aha okey, ja om du verkligen är nyfiken så får du gärna kontakta mig via PM. Känner mig inte riktigt bekväm med att skriva ut i ett forum. :-)
Nelly, irish softcoated wheaten terrier 9år, köpte jag från Vitterklippens kennel i Bjäörna utanför Övik. Vitterklippens har dock slutat med wheaten terrier för ett tag sedan hon har bara australiska terrier nu.
Dimma, bedlington terrier 1år, köpte jag som omlacering av en privatperson i enköping, hon är reggad i NKK då från kennel Borsali´nos i Norge. Har tänkt regga om henne till SKK. Supertrevlig uppfödare iaf, hon tog kontakt med mig dagen efter jag hämtat henne från förra ägaren och frågade hur det gick och sånt :)
Egentligen står jag på valplista hos en Kennel nere i Frankrike sedan länge tillbaka, men fick inse att det inte var en ras jag skulle klara av nu, som första hund, eller hur jag bor nu. För mig var det den rasen eller en blandras (eller ett par likvärdiga raser som den rensrasiga - som jag inte kan ha nu av samma anledning). Så paralellt har jag letat runt på blocket och annat efter en blandras som uppfyller mina kriterier - det finns en mängd raser jag inte vill ha i "min" blandras" och desså färre jag vill ha. Både pga hälsa, temperament, egenskaper samt fysisk attribut. Så när jag hittade Önskas kull på blocket så stannade mitt hjärta en sväng och jag visste att det var "rätt" kull och att jag bara var tvungen att ha en valp ur den kullen. Tyvärr visade det sig att kölistan på valparna var lång, och jag var sist med att höra av mig. Blev helt förkrossad, men dagen efter ringde uppfödaren upp och sa att hon gärna såg att en valp flyttade till mig då hon trodde att jag kunde erbjuda den ett bra hem. Slängde mig i bilen och åkte ner till skåne för att hälsa på. Eftersom jag ville ge uppfödaren rätt bild av mig men fraförallt så ville jag själv träffa valpar, föräldrar, övrig släkt samt självklart uppföaren. Det var oerhört viktigt för mig att allt kändes rätt samt att valparna hade det bra, föräldrarna trevliga och att valparna var uppväxta i en lugn, trygg miljö samt uppfostrade med "mjuka" metoder. Väl där så stämde allt, och en vecka senare flyttade underbara Lilla Önska in. En bättre hund tror jag inte att jag kunde få som första hund! Men drömmen om en import finns fortfarande kvar, men får däremot vänta till framtiden då jag kan ge den vad den behöver!
Min hund kom från en SKK-uppfödare som jag hittade genom att söka om rasen redan två år tidigare.
Vad kul att ni vill skriva här :-)
Mina är från SKK-uppfödare: Meder´s GoldDog.
Ras: Staffordshire bullterrier.
Jag hade i flera år kollat på en kennel nära mig som jag fastnat för. I november 2011 köpte jag äntligen min valp därifrån.
Hon är en chinese crested powder puff och hon kommer från kennel De La Mahafu's :)
Tiken har jag fått av en äldre kvinna. Hon är en papillon
Hanen köpte jag som omplacering av Petra Eriksson (magicmarvels kennel) Hittade honom på blocket. Han kommer från kennel Red Goblin's. Han är en Tervueren
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Prins kommer från Queensie´s kennel i Jonsered (typ Gbg). Prins är en 1½ årig boxer hane.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Mina vovvar kommer från SKK-uppfödare. Den ena är en kooikerhondje 3 år har haft henne sedan 8 veckor. Har henne på foder så nu går vi och väntar på löp =)
Den andra är en labbe på 10 år kastrat.
#19 oj vad jag älskar den rasen
Från SKK-uppfödare. Snazzy's Kennel. Det är en 9 månaders Boxer.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vad roligt att ni valt att skriva här! Ett bra sätt att tipsa om bra uppfödare också :P Är ni nöjda med era hundköp då? :)
Köpte min tik från en skk-uppfödare, nästan 35 mil härifrån men den resan var värd det =)
Vi hittade Debbie på blocket. Hon är köpt av kennel Noble stars som föder upp golden retriever och welsh corgi pembroke. De hade köpt henne som valp av kennel Honey eve´s.
Hon passade inte till avel och då köpte vi henne.
- Mvh Emma
:D
Min hund är en omplacerings hund.. Fann honom i en ren slump på uppf. hemsida :)
Akillez kommer ifrån Red Basta i Zinkgruvan ( Örebro )
Och mina 2a Ca De bou kommer ifrån Puerto rico men är ej född än :)
Har ingen aning om varför jag blir så otroligt glad när någon svarar på min tråd :D det är jättekul, tack ska ni ha!
#31 du får.gärna skicka pm, ja e jätte nöjd med min schäfertös och mws uppfödaren som arrangerade både röntgen å mhtest för valparna. :)
MVH
Sofie
Fido, dvärgpudeln är köpt från min mammas kompis så han har ingen stamtavla.
Junior är Fidos son så han är köpt från tikens ägare. Även fast Junior är hur go och bra som helst (även hans syskon) så skulle jag inte avla på Fido igen nu när jag har mer kunskap. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Det tycker väl lite sådär det hatar det inte och de kan hoppa i skön om det vill :P
#34 va bra! Då skulle jag absolut kunna tänka mig en sådan! :)
Glöm inte att det krävs mycket att tänka på tex pälsvården är ju lite att jobba med.
#31 haha så gulligt, helt lycklig
Jag är riktigt nöjd med båda köpen! Men håller på att hitta sätt attivera min cocker, vill gå på någon spårkurs…håller på att kolla upp det.
Hade du själv hund?
änsålänge har jag inte behövt köpa mina hundar, mina två clumber spaniels kommer från mina föräldrars kennel och dem två staffarna jag haft kommer ifrån en kompis kennel :)
#38 Lyx 
MVH
Sofie

Omplacering från Blocket av 8 år gammal blandis.
Förra tog jag från förre ägaren eftersom hon for väldigt illa. En granne till honom betalade en summa för jag vägrade göra det. Hon var reggad i SKK.
>>>Malum domesticum<<<
Min förra hund fick vi av en man (min mammas kompis sambos pappa xd), han hade köpt henne från kennel Jaktvet som då födde upp Strävhårig normalstor Tax (vilken var rasen av min hund) och engelsk springer spaniel. Idag är jag osäker på om hon fortfarande är aktiv i uppfödningen dock…
Min nuvarande hund hittade vi på blocket, det är en blandras.
Mina tre är fd gatuhundar. Två genom ADA från spanien, och en genom Hundrondellen från Portugal.
Rottisen är köpt av reggad kennel men det var även en bekant: Debellas kennel.
Tosan är också köpt på reggad kennel: Massive Dog's i Örebro.
Köpte min på blocket! Eller hittade uppfödaren där. Dock ingen reggad kennel utan bara av privatperson. Dock så är han ren engelsk springer spaniel fast utan stamtavlan då!
Det är två chihuahuor och den ena köpte vi från kenneln Tickawis och den andra är omplacering :) Kenneln är reggad och den andra kommer från början från Chininas,dock satsar hon på andra raser just nu.
:D !
#32 det gör jag så gärna! så skönt att veta att det finns någon att ta kontakt med om så behövs!! :D
#36 ja pälsvården lär ju ta sin tid ^^ fast det är ju iof rätt kul
!
! Jag har en korsning! Lhasa apso och tibetansk spaniel! Omplacering köpt från blocket! ;)
Vill bara säga att det är jätteroligt att få läsa igenom tråden! Jag blir på glatt humör ! ;D
#42 vilken känsla att veta att man hjälpt hemlösa hundar! Vad bra! :) själv är jag en sån som skänker till välgörenhet, både till djur och människor!
på bilden ovan är han väldigt konstigt klippt! Han har egentligen långt hår! :D
Jag har köpt båda mina hundar direkt från uppfödare som jag kännt till. Hund nummer två kommer från en uppfödare som jag känner sen innan, väntade i ca 2 år på rätt tik och har fått en underbar hund efter den tiken.
Första hunden är en oreggad (räknas som blandras) dvärgpudel av en SKK registrerad uppfödare. Kullen såldes oreggad pga tjuvparning, och pappan var för ung för att kullen skulle få registreras.
Hund nummer 2 är en shetland sheepdog och kommer som sagt från en SKK registrerad uppfödare som jag känner sen innan köpet. Men vet att resten av kullen såldes med hjälp av blocket.
:D
#46 Ja, det är ju ebn lättnad att ha någon att fråga. Jag är väldigt nöjd med min klump till schäfer (som just nu tar upp mer än halva soffan..). Hon är verkligen underbar på alla sätt, går med på allt och har en super temprament :)
Slänger in en bild på min lilla dam, hon blir 4 år i april. Och med det skrivet kännner jag mig inte aaaaaaalls gammal. Nej då.. ;)
Det är en mobilbild så kvaliten är inte den bästa..
MVH
Sofie
Och en bild på Rosette, min pälslösa tibbe. Hon har inte ens i närheten av så mycket päls som "normala" tibbar har. Men hon är underbar, precis som Vicki, ändå. Även hon har ett underbart temprament, bråkar aldrig med andra hundar och alltid glad när folk kommer fram till henne. Går med på mycket, men inte allt.
Hennes syster är typ BIS, Bästa valp, bästa tik o.s.v. fast i Frankrike. :D Hennes bror bor kvar i Danmark. :)
MVH
Sofie
Sofiek90 så fina vovsingar! Man blir ju så otroligt sugen på att skaffa en när man ser sådana skönheter! :D men men.. Jag har dock inte riktigt bestämt mig för vad som skulle passa mig bäst :/ hur är din schäfer? Den kräver sin ägare, så hur tycker du att man ska vara för att en schäfer ska vara den rätta rasen? Vi kan ta det på PM så slipper vi OT ;)
#52 Hehe tack! För mig är dom ju världens finaste och jag ångrar inte ett dugg mina val av hund. Vi passade Vickis bror en vecka då uppf. skulle på utställningarna på Gotland så jag fick chansen att välja valp. Men jag valde helt rätt :) Och Rosette, tja.. Hon var impulsköp.. Så som man ABSOLUT inte ska köpa hunden (helt impulsivt, alla sparpengarna gick åt och bakom ryggen på föräldrarna, smuggla in valpen i hemmet när dom är på Kreta typ..)
Skicka PM :)
MVH
Sofie
#51, Rosettes päls påminner om min Azlans, dock är han en blandning men ändå. :)
Jag köpte min valp från en privatperson (via blocket). Azlan är en blandning mellan Pekingese & Tibbe & lite lite Chihuahua.
Jag köpte min hund från en uppfödare i Umeå. :) Det var första kullen han hade, jag vet inte om han haft fler efter den. Jag hittade i alla fall dit genom en annons på blocket. "Romirs kennel" heter den. :)
Schäfern köpte jag från en kennel (skk-reg). Såklart bruksinriktad kennel på tjänste- och tävlingshundar. Trevlig uppfödare som ställer upp. Är nöjd med vovven. En underbart trevlig hund, dock lite "dumsnäll". Är även väldigt stor och sen i mognaden. 68 cm i mkh och drygt 40 kg tror jag, ska nog väga honom idag. Sist vägde han iaf 39,5 kg.
Lilla blandrasen är köpt från moster. Blandning mellan främst lhasa apso och yorkshire terrier. Är rätt nöjd med honom. Dock har han en del rädslor. Men annars stor arbetsmotor och går att belöna med både godis och leksak. Går bra ihop med "alla" hundar också. Varesig det är hanar eller tikar. Det gör iofs schäferhanen också.
Schäfern är 2 år i maj och lilla blandrasen är 5 år i mars.
Båda hundarna är köpta när de är valpar.
Min Japanska Spets hittade jag genom Blocket. Uppfödaren hade lagt ut annons om att hon hade valpar och hon var SKK-reggad och sånt. Så jag kontaktade henne och på den vägen var det :). Och nu har jag min fina Bino :)
Kan väl tillägga att det var ca 30mil till henne. Och vi har sammanlagt varit där 3ggr. Först när han var ca 5veckor, sen när vi skulle hämta honom och senast i somras när det var 1års-träff :)
Och jag är mycket nöjd med mitt köp och val av kennel och hund :) <3
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Åhh vilka fina hundar ni har!
#54 Pekinese och tibbe är rätt lika i pälsen, förutom mängden då. Tycker jag i alla fall, sen säger väl uppfödare av de olika raserna säkert annat.
MVH
Sofie
Haft fler hundar men tar de senaste tre eftersom jag inte stått som ägare på övriga
Hund nr 1. Omplacering, blev kontakdad av en för mig okänd människa som genom gemensamma bekanta fått höra vilken typ av hundmänniska jag var, fick en vacker dvärgpinscher hane.
Hund nr 2. En uppfödare jag haft ytlig kontakt med skull importera en prazsky krysarik från tjeckien, ringde mig och frågade om jag ville ta honom på foder, kom till mig när han var 9 veckor.
Hund nr 3. Ville ha en större hund, bestämde mig för mexikansk nakenhund, sökte länge på nätet och kom tillslut fram till två uppfödare som jag kunde tänka mig köpa valp ifrån. Tog kontakt med båda, den som svarade först hade en valpkull hemma, jag hade bara kikat snabbt på valp bilderna och trodde det var en AHT kull hon hade hemma. bestämde att jag skulle få komma och träffa några av hennes hundar för att känna av rasen lite mer. Visst hade hon mexikanska valpar hemma, pappan var desutom från den andra kenneln som jag fastnat för så det blev en liten valp därifrån så fort dom blivit leveransklara
minavitas.wix.com/kennel
Tiken hittade jag på blocket. Jag fick henne som omplacering men hon kommer från Dalorogårdens kennel. Hon är en Australian Shepherd.
Hanen hittade jag i skogen, brukar jag säga. Jag och hans förra ägare hade bestämt promenadträff och efter 3 timmars promenad i skogen slutade det med att han följde med mig hem för att stanna. Han kommer ifrån Medingets kennel och är en Tervueren.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Min första hund Timo köpte jag ifrån SOS-Animals
Min andra hund Easygården´s Uri Geller, eller Zeb som han kallades, köpte jag genom en privatperson som omplacering men han va reggad.
Min tredje hund Noel, han som jag har nu, kommer precis som min första ifrån Spanien och SOS-Animals =)
Om 1år eller så planerar jag och Noel att skaffa oss en kompis i form av en schäfer, förmodligen en valp. Den ska självklart vara reggad så vi får se vilken kennel det blir ifrån =)
#64 oj vilka sötnosar! Dom är så charmiga XD

Vi köpte Alice ifrån villmobackens Kennel i Ludvika
Tiken är en gatuhund från Polen, jag tog hem henne för fem år sedan.
Hanen (Malinois) är från SKK-registrerad kennel och kom till mig 8 veckor gammal efter en låång väntan ;)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Annons via blocket, det hela gick väldigt snabbt. Det klickade både för mig och säljaren på en gång, och 3 dagar efter första mailet åkte jag och hämtade henne.
Nu har hon varit här i ett dygn, och det har varit ett fantastiskt sådant.
Jag hade egentligen planerat att köpa en whippetvalp från en uppfödare som är vän med min mor, men jag föll verkligen för denna hund.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ture är från en privat uppfödare, hans pappa är en Bumsingen. Fick nys om honom när vi hade kontakt med Bumsingens kennel ang valpar ur en annan kull. Jag hade fastnat för Tures pappa på bild tidigare och när jag fick veta att han lämnade en kull efter sig var jag jätteintresserad. Fick kontakt med uppfödaren som lät oss komma och kolla på valparna. Mamman till Ture och hans syskon var den trevligaste russeln jag har träffat, så det var inget svårt beslut. Ture ser dessutom EXAKT ut som sin pappa och verkar hitills ha ärvt sin mammas trevliga temperament.
Mio (English toy terrier) köptes från en kompis som föder upp dom. Då var hon en av FYRA uppfödare i hela sverige.
Totte (griffon belge) köptes från en uppfödare nånstan neråt i landet.. Tror kenneln hette busungarnas men är ej säker..
Yissah (chinese crested powder puff/ papillon) köpte vi från en kompis till mamma, oseriös blandrasavel var de där men Yissah är dock helt underbar så jag ångrar inget :)
Alla bilder på hundarna ni Laddat upp är superfina! Det är jättekul att så många valt att skriva här!!! :D Ni beskriver hundarna så bra, så jag kan föreställa mig nästan precis hur dom ser ut! Jätteroligt! :D
Akilles Amstaff/Rottis hittade jag via vovve.se på valp annonser.
Hans uppföddare heter Penila och bor Helsingborg med Akilles mamma renrasig amstaff.
Akilles pappa är ifrån en uppföddare kennel som födder upp Rottisar nere i skåne. renrasig rottis
Denna Paning i mellan dessa föräldrar till min hund vart en underbart lyckad parning.
de vart 8 valpar 3 tikar och 5 hanar med bra spyke, temp och läraktighet.
5 av valparna är väldigt ducktiga inom apport, servishund och agillity,
alla är korade och höft och armbågs rönkade.
Alla fungerar suber bara med både människor och andra djur.
Även om dom är bladraser så vart de en bra blandning men de är ju vi ägare som måste vara rätt för just dom rsaerna.
lägger in en fin bild på Akilles som fyller 4 år i år 
#75 Haha, fantastisk bild! Jag gillar blandraser om det är raser som blir en bra match. Det blir något alldeles speciellt då. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Engelsk springer spaniel köpt från Tikkarings som blev utvald till årets kennel i år.
Romeo -Schäferkorsning. Via Julie Rescue, omplacering som 4-åring från spanien.
Geo- Kinesisk nakenhund. Uppfödare via Blocket. (Väråsens kennel)
Milo- Mittelspits Blocket. Omplacering som 5-månaders från simrishamn.
Mitti - Mittelspitz. Uppfödare via hemsida. Hittade hennes hemsida via svenska klien- & mittelspitzsällskapet. (Ante poire)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
59# HERREGUUUD VILKEN UNDERBAR SKÖNHET!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag köpte min lilla korthåriga Chihuahua hane i Jönköping, hittade honom på en blocketannons och när jag väl åkte dit så fastnade jag för den mest dominanta och sötaste valpen jag någonsin sett. Han var vit med stora svarta ögon och tittade vänligt på mig. Kommer dessvärre inte ihåg namnet på kenneln, men vet att tjejen som födde upp chihuahuas var en underbar uppfödare och "hundmamma".
Mvh Ammy
#75 EN SÅN SÖTNOS! haha marsvinen där också ;) #80 haha vilken söt liten boss ;D Jätteroligt att ni skriver :D
Jag har en Schäferhane på snart 8år.
Han kommer ursprungligen från Ebafarmen's kennel i Blekinge.
Jag har fått honom som omplacering då han blev vanvårdad i tidigare hem.
(haft honom sedan april 2011)
Han har stor personlighet och mycket spring i sina gamla ben.
När jag fick hem honom vägde han närmare 50kg, nu ligger han stadigt på 35kg.
Ni kan ju tänka er hur han såg ut…
Han har en hel del problem med nya hundar då han i tidigare hem ALDRIG fick träffa några hundar under sina 6,5 år där.
Nu har han flera hundkompisar, 2 veckor sedan var vi på en hundträff där det var 15 hundar i olika raser och åldrar.
Det var en stor grej för Ikaross, han skötte sig exemplariskt.
Nog är det fart i de gamla benen ;)
(bästa kompisen Nalle som blir jagad)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#82 Brrr tur att din hund blev bra.
Vet vem han har, då det är mina hemmatrakter. Har inte mycket gott att säga om den kenneln dessvärre.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#82 ja vilken tur! Kan ju nästan tänka mig hur han såg ut! Nu är han väl helt underbart fin! Jättevackra hundar! Har ni faktiskt allihop!
Jasså?
Jag såg dem på my dog, gick dock aldrig fram till dem.
Stora fina hundar hade de.
Ja, han var inte vacker och absolut inte välmående :/
Ja alla har så fina hundar! Alla på sitt egna sätt :)
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#87 hemskt hur folk kan behandla sina hundar :/ skönt att vi vet att våra hundar mår toppen. Mår ju bara illa av att tänka på allt tråkigt :( nu är din hund jättetjusig! :D