Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 707 ggr
[Driva]
0

Knäppis hund :)

Min hund är så rolig. Just nu löper hon och det är lite "extra" synd om henne, tycker hon själv…

Så idag när vi var ute på promenad så satte hon sig helt sonika och vägrade gå, för att hon tyckte vädret var för dåligt… Det har regnat och snöat om vart annat så det är snöglopp ute plus att det regnade snöblandat regn och blåste.

Jag kom på när vi kom ut att hon kanske gentligen borde ha täcke, men nu hade vi varit ute i ca 15 minuter, så jag tyckte att hon borde kunna gå… Men icke, jag fick bära en väldigt ynklig, blöt hund hem eftersom hon vägrade gå… som tur var gick vi bara runt kvareteren hemma så jag kunde ta en genväg hem. Men 8kgs hund är fortfarande tungt efter ett tag….

Sen när vi kom hem så satte hon sig på dörrmattan (för jag tror hon trodde jag skulle gå eller nåt…). Så efter mycket övertygande så gick hon och la sig i sin korg och tyckte synd om sig själv istället (trots dental stix)

De är bara för roliga ibland. Speciellt när hon löper, så blir hon väldigt ynklig ibland och "tycka syndig".

Twisted_T
0

Haha tur att det var en 8kg hund. Hade min hund satt sig ner och vägrat gå hade det vart lite svårare. det är en golden på typ 25-30kg något därimellan. Och hon är allt lite knäpp ibland hon med.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)