Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 2421 ggr
bergmer
0

Ska hon valpa snart??

Hej! Min tik är parad på julafton första gången, 63 dagar efter är den 24 feb, vilket är drygt en vecka kvar. Det är tikens första valpar och hon har mjölk i spenarna redan. Han hunden hemma är jätte intresserad av henne, men hon blir bara arg. Ligger mest inne och sover.

Min fråga är, hur vanligt är det att dom valpar innan 63 dagar?

Bäratta gärna om era erfarenheter!

EternalWinter
0

Hejsan, om du inte redan gjort det kan du höra dig för på kennel.ifokus =)

Lycka till

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Forest]
0

Hur påläst är du om valpning?  Ja, det är vanligt att de får innan beräknad tid. Ursäkta,  men jag anser att avlar man så ska man vara väl påläst eller välinformerad om detta om man är fodervärd.

bergmer
0

Jag är påläst, men eftersom hon först föderska så har jag läst att det inte är vanligt med mjölk så tidigt innan, därför jag undrar..

[Forest]
0

3, Bra att du är påläst.

Denna kommentar har tagits bort.
[Doglovers]
0

Det finns några tecken du kan gå på.

När tiken börjar bädda intensivt, slutar äta, vill springa ut och kissa hela tiden och är allmänt "mammig" och hänger efter dej hela tiden. Då brukar det vara på G.

Men om tiken valpar tidigare än 7 dygn innan uträknad tid klarar sej valparna sällan då lungorna inte är ordentligt utvecklade. Men en vecka för tidigt brukar gå bra, men är på gränsen.

Lycka tillGlad

Har en tik här som är beräknad till den 15/2. Hon äter fortfarande med god aptit så det dröjer nog ett tag till.

MEN är du det minsta orolig så ska du kontakta veterinären en gång för mycket än en gång för lite, tänk på det. Här har vi bara erfarenhet och en del vill bara ge goda råd, men ingen har veterinär utbildningFlört