Valp skydda matskål
Det var dock inte mat i den vid tillfället det var vatten han var också trött eftersom detta var på kvällskvisten. Han skyddade så att säga vatten skålen ifrån en äldre hund. :S lite funderingar runt de?
You can never change the past but you can do different in the future
Tja, är det mat i den annars så finns nog känslan där hos valpen att det kanske behöver skyddas.
Mitt tips är att först och främst se till att det alltid finns minst två vattenskålar och att aldrig använda dessa till mat - mat ges i andra skålar.
Då finns inte lika stor anledning att vakta.
Vaktar valpen matskålarna skulle jag försiktigt när jag går förbi skålen, lägga ner en bit köttbulle tex. Hunden lär sig att du är Aldrig ute efter att ta maten ifrån den utan det Tillkommer godsaker när du kommer nära skålen :)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#1 Det var mat i den tidigare sen sköljdes den ur och var bara vatten i den då han skyddade den.
Men det låter bra får ta fram fler skålar
tack..
#2 Det var inte när Jag skulle till skålen han skulle inte skydda den från mig men de var från den äldre hunden.
Undrar också om de är vanligt att en valp som ofta umgås med äldre hund försvar skålen från den äldre bör inte valpen backa för den ädre hunden? 
Ursäkta om de blir lite rörigt är rätt så trött
#4: Då ber jag om ursäkt! Jag som är trött :)
Det är olika hur folk ser på den saken. Jag gör såhär med mina hundar:
Se till att hundarna inte äter för nära varandra. Ge hundarna i varsin ände av rummet och alltid på samma platser. Var noga med att hundarna inte får lov att gå fram till varandras matskålar. De lär sig det fort.
Och som Lo-katt skriver så skulle jag alltid ha två skålar med vatten där det alltid är just bara - vatten.
Mina hundar har en stor vattenskål som alltid står framme och som Alltid står på samma plats - det är vattenplatsen. Och sedan har dom varsitt ställe för sina matskålar.
Valpar testar alltid gränserna och ser vad som fungerar. Det ligger sällan speciellt mycket i det och skulle det vara på allvar hade han troligtvis backat rätt fort.
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Ok ok Tack för svaren..
Han är ju ganska tuff han verkar ju testa gränser lite hela tiden..