Orolig mage, foderfrågor
Nu är de så att min Shetland Sheepdog har nu sedan jul ätit Orijen och gillar verkligen inte att äta fodret, hans mage är osabil och hans bajs skiftar mellan lös och hård, så har de varit sedan jul alltså. Så jag bestämmer mig för att byta foder!
Vilket foder är bra och skonsamt för känsliga magar som jag kan blanda ut Orijen med?
Vill ju ha ett foder som Shiro kastar sig på, han gillar inte alls att äta Orijen.. Man får trycka i honom maten nästan.
putt!
Jag tycker att du ska prova färskfoder! Det är suveränt till kinkiga hundar och snällt mot magen i och med att de innehåller mindre spannmål än (de allra flesta) torrfoder. Vom og Hundemat är i särklass bäst, helt utan spannmål eller andra kolhydrater!
Snälla bakterier, probiotika, är jättebra att ge så fort magen krånglar också. Det finns i hälsokostaffärer och på apotek.
Sheltie är kända för krångliga magar tyvärr…
vom og hundemat med lax :) lex matvägrar också orijen men kastar sig över voh :)
Acana Lamb & Apple är för känslig mage. Acana och Orijen har samma tillverkare. Acana har lägre proteinhalt i fodren och de är också lite billigare än Orijen.
Vet ej vilket av Orijens foder du ger, men välj ett så olikt som möjligt mot det du nu har. Acana Lamb & Apple har inga av de råvaror som ofta ger allergi. Om hunden inte ätit lamm förut kan det funka för då är den inte allergisk mot lamm.