Vilken modell på sele?
Hej!
Ska snart åka och köpa en blå hurtta sele till lilla Alvin men vet inte vilken modell jag ska välja. Min tik har den "vanliga" modellen då jag inte hade en aning om att det fanns en y-sele också!
Jag har sett (min granne har en hund med y-sele) att y-selen vid bringan flyttar sig, är det för att den är för stor då eller? Har tänkt köpa en vanlig då min tik har en vanlig men har beslutsångest och vill se vad ni rekommenderar.
När jag köpte min tiks sele så sa dom i affären att den sitter perfekt men känns som om den har blivit för liten helt plötsligt? Kan visa bild på hur den sitter. Vad tror ni, är den för liten?
Kan tillägga att det är strl 90
Skulle inte rekommendera H - selen då den förhindrar hundens rörelser, därför tycker jag Y - selen är bättre :)
#3 Okej.. Får testa y-selen på honom men visst ser selen på bilden för liten ut? Jag tänkte om det kunde ha med hennes vinterpäls & göra då hon inte fått sin vinterpäls vid köpet… Men vet faktiskt inte
Jag tycker remmen bakom hennes framben sitter för nära benet :p så jag tycker den ser lite liten ut :p
Ja, den ser för liten ut.
Som #5 nämnde så sitter den för nära frambenen och remmen på bröstet sitter lite för högt upp :)
Jag tycker att båda modellerna sär super, så det är bara att välja efter smak :)
Okej, undrar om dom ljög på affären dåra… Besviken jag blir.
Den ser liten ut. Jag bytte från H-sele till Y-sele eftersom H-selen lätt kan skava i armhålorna, och dessutom förhindra hundens rörelser. Y-selen är enligt mig mer skonsam och bekväm för hunden!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Får köpa en y-sele till Alvin och så får jag köpa en y-sele till Ronja när jag fått pengar igen:)