Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4825 ggr
Michaela-N
0

Klor mot parkett?

Undrar om det är så att när man kan höra klorna på hunden när den går på parkett, är de för långa då?

Det gör nämligen min hunds klor, och jag tycker att jag klippt rätt så nära på pulpan men det kan ju vara så att den växt ut litet.

Fridaaaa
0

Ja oftast är det väl så, men kan man inte klippa mer så kan man inte :) men hade inte haft hund på parkett, blir så lätt märken :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Empisen]
0

Hugo har jätte korta, fina klor, men det hörs när han kommer ändå.. Glad
Silas däremot går väldigt ljudlöst.. Flört

LinaK
0

Vi har inget parkettgolv där vi bor nu, men där vi bodde innan så hörde man inte Algot. Men han är ju väldigt lurvig på tassarna så det dämpar väl ljudet antar jag.

Men hos mina föräldrar så kan man höra när Sigge går på golvet, och han har inte för långa klor enligt mig. Så nej jag tror inte man kan höra om hunden har för långa klor om det hörs på parkettgolvet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Anibaz
0

Jag klipper klorna när det börjar låta när dom går på golvet, då vet jag att det är dags.

Rafflan
0

Beror på, endel spänner ju tassarna och spänner då ut klorna när dem går och då låter det såklart :)

Om dem inte är långa skulle jag inte oroa mig för det :)

[Mindless]
0

Texas är en riktig "plaskfot". Han har väldigt nätta och fina klor men det smattrar mot vilken underlag han än går på :)

PetraKarin
0

Både min hund och min kanin hörs på parkettgolvet även om jag nyss klippt deras klor korta och fina. Så det är nog som ovan menar individuellt. Däremot kan jag höra en viss skillnad när mina djurs klor är korta och när det börjar bli dags att klippa.

zoolatri
0

Här hörs det när hundarna går på parketten, och klorna är kortklippta och fina. Tror det beror på hur hunden går och hur mkt päls de har på tassarna.

#1 Jag tror det beror på vilken kvalite det är på parketten och hur tung hunden är om det blir märken på parketten. Jag har aldrig sett något märke efter våra hundar. Men så är de på 7 och åtta kg och röjer av sig utomhus.

Noa-Nisse
0

#1 jag har aldrig heller sett några märken på mitt parkettgolv och min väger 52 kg. sörre delen av min lgh är ju parkett så tråkigt om hon inte hade fått röra sig där. dock kan hon lämna dreggelfläckar irån sig…

Klenods klor hörs när hon går oavsett som man klippt klorna eller ej :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

Min ena hörs jag har mina kortklippta så kort det går iaf. klipper ofta hundar har olika långa pulpa vissa har tjocka runda vissa har smalare o längre. Donna hörs inte men Enja hör man, de har helt olika pulpor o klor.

Susanna_w
0

Min kille hörs, han har ganska långa klor trots att dom är klippta då pulpan är lång, han hörs och vi har allt "underbara" märken på våran parkett efter honom men det är inget jag stör mig på.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

pius314
0

#11 men om man klipper ofta så drar ju pulpan sig inåt, så om du klipper ofta och hyfsat nära pulpan (utan att klippa i den förstås) så kommer du kunna få kortare pulpa och i och med det kortare klor och förhoppningsvis mindre märken i golvet då…

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Susanna_w
0

#12 Jo den där har jag hört sen han kom och visst har dom blivit kortare men även pulpan har sin gräns, så är det, vissa hundar har ingen "kort" pulpa medans andra har ;)

_

Susanna_w
0

Kanske då ska tala om att vi haft honom sedan mars 2010.

_

Fridaaaa
0

#8 & #9 Inte en aning. Vet bara att jag hade parkett på mitt rum hos mina föräldrar och där var det märken efter hundklor….

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
1

En del hundar har runda tassar, och även om deras klor är långa så hörs det inte mot golvet. En del hundar har tunna, platta tassar, och då hörs klorna även om de är korta.