Malda tuggpinnar, bra/dåligt?
Vad tycker ni om MaldaTuggpinnar, bra eller dåligt?
Jag ger en varje gång jag lämnar hunden (varda ca 2/dag, helg 1/dag) men börja fundera hur bra dem igentligen är?
annars tips på nåt annat jag kan ge när jag går som han kan äta upp inom loppet av 30 min?
Bra. Jag brukar ge det till min hund, han älskar dom. Dock äter han upp en sån på 10 sekunder 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Testa dentastix? Kan inte tänka mig att det är mycket mer onyttigt än dedär.. räcker inte lika längre och är dyrare, men svårare att tugga i sig, skulle jag tro :)

Mja, jag upplever ingen skillnad i munnen på mina hundar om dom får malda tuggpinnar. Däremot kan deras avföring innehålla "spår" av dessa malda bitar.
Sen skulle jag aldrig lämna hunden ensam när den tuggar på ben, kan gå illa om den sätter i halsen.
Malda tuggpinnar är ju egentligen inte bra för någonting. Det gör ingen skillnad för tänderna och innehåller egentligen ingenting bra. Varför skall han kunna äta upp det inom 30 minuter?
Jag lämnar mina hundar med varsitt ben när jag går. Men då får dom färska (oftast frysta) märgben. Det innehåller ingen "skit", är ett bra tillskott i deras näringsintag och dessutom är gnagandet kanon för tandhälsan.
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#4 det är inte för tänderna han ska få dem utan för att när jag lämnar honom ska han ta benet och gå åt andra hållet, inte sitta och kolla på mig när jag stänger dörren. Vanliga tuggbenen tröttnar han på då dem "alltid" finns där :P
Han har fått 1 märgben hittintills, dock är dem lite svåra för honom att flytta på och tugga på, men han tycker om dem ;)
2, svåra att tugga i sig? mina två dvärgpudlar smackar i sig dom som mellangodis o det är inte direckt nyttigt därmed slutat köpa dom.
TS nyttiga de är inte direckt farliga är malda tuggben samma innehåll. Är du rädd att den ska tugga i sig o sätta ben i halsen så rek jag att man plockar bort o har koll på hur många ben de har framme :) Jag ger mina små ben inte malda eftersom jag tycker dom äter upp dom snabbt sen ger det spår i bajset som 3 säger. Är detta tll kinesen? jag ger runda tuggben o de älsar dom även större skor :) Men som sagt mina får inte ligga o tugga på vissa ben när ingen är hemma, skor o småben tas bort. De har då tuggben raka att tugga på dessa är för större hundar o de har räckt än 8 mån till Enja o bara gnagda på lite lite i ändarna ;D ge märgben eller gammla märgben med egenfyllning jag ger ibland sånt och då är det frysta så de håller ett tag :)
#2 vi har provat dentastix, försvinner på två tuggor, så vi kör med riktiga ben istället. De i TSs länk har jag aldrig provat…
#5 hur liten är hunden ifråga? Det finns ju märgben som är sågade till 5 cm bitar, de borde hen väl kunna flytta?
Det finns ju pressade tuggben på typ Granngården (säkert på fler ställen) och de är STENHÅRDA och räcker läääänge, om man har en hund som har tröttnat på sitt andra tugg…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Sådana här ben är en klar favorit här hemma - mycket att jobba med. Att gnaga av kycklingen tar rätt lång tid, och när hon väl kommer ner till benet är det mjukare och smakar fortfarande av kycklingen, så hon kan jobba med dessa ben i en evighet. De finns i en uppsjö av former och storlekar och olika märken. Ska vi lyxa till det lite får hon bara en större variant varpå hon blir alldeles lyrisk
http://www.zooplus.com/shop/dogs/dog_treats_chews/chicken/130613#composition
#6 min kör också dentasticts i ett nafs, dock vill jag inte ge honom massa såna. Då känns malda tuggben bättre ;)
Jag är inte rädd, har alltid så stora ben att dem inte kan sätta dem i halsen och alltid haft dem framme utan problem :)
#7 4 kg :)
Jag har hört om dem märg benen men inte hittat dem, bara hittat normal stora i djuraffären och mat affären :/
#8 provade nåt liknanade förut, riktigt smarrigt tyckte han, dock är frågan om dem är bra att ge så ofta ;)
#9 tja, torkad kyckling är inget som jag skulle se som farligt att ge speciellt ofta, och benet är precis som vanliga tuggben dvs. hud. Värre skulle jag anse att det var att ge något som innehöll spannmål regelbundet.
Jag tycker att de är bra, även fast de tar slut väldigt fort :)
Men man kan köpa malda ben i alla storlekar, passar min hund som lätt sätter i halsen :)
jag delar mina dentastix i små bitar och lägger de i en sån där hundlekas som de får putta på för att de ska ramla ut godis… då räcker en pinne i typ 1 timme :)