Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3476 ggr
[Surina]
0

Saxar för grooming ?

Hej alla !

Jag har tittat mycket på saxa och det är så himmla många !! :S Vet inte vilket märke som är bra eller vad som är prisvärt?

Kom gärna med länkar till bra saxar enligt er :) De saxar jag ska är :

• Effilersax
  • Raksax
  • Tasssax
[Surina]
0

Ingen som vet ???

jollycox
0

Vi använder saxar av märket roseline och vi(jag, syster och mamma) tycker dom är jättebra.
Man ska vara noga att inte råka tappa ner saxarna, det kan förstöra dom.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Surina]
0

Tittat på dem, tycker du man ska satsa på en börjd eller är det bara onödigt ? Kommer man använda den mycket ?

[Surina]
0

De funkar bra tycker du? Jag tycker det är sjukt att en sax kan kosta 1500kr… :S

Cassii
0

#5 Jag tycker de är jätte jätte bra! :) Men har inget o jämföra med, men de duger gott o väl sa de i butiken :)

[Surina]
0

Va bra :) Tack ^^!

jollycox
0

#3 Vi har en rak vanlig och en effileringssax (vet inte exakt hur långa dom är men dom ser ut sådär iallafall). Jag har aldrig provat en böjd, har aldrig sett någon använda en böjd så jag vet inte vad den kan vara bra till.
Till tass-sax har vi en billig typ sånhär.
Jag vet inte hur mycket man klipper en pomeranian, man kanske inte behöver en jättebra sax. Vi har fyra pälshundar som klipps flera gånger per år så vi tjänar ju på att ha bra saxar.
Vi hade tidigare ett par svarta saxar, kan ha varit häromis egna saxar, men dom var inte i närheten lika bra som dom vi har nu.

[Surina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja pommar behöver ju trimmas ganska så ofta för att få en vacker päls.

Kanske 1 gång i månaden eller varandan månad beror ju på vilket område :P

Men jag undrar vad tror du om dessa ?

Roseline startkit

Kostar 980kr.

jollycox
0

#9 Det låter ju väldigt bra det där startkitet, inte så dyrt heller med tanke på att det är tre saxar. Kanske ska slå till själv Tungan ute Var har du hittat det?

[Surina]
0

Tyckte också det lät väldigt bra :) Allt man behövde :) 980kr är inte inräknat frakt med frakt är det 1218 kr men fortfarande rätt billigt :)

http://www.groomers-online.com/product.php/1514/roseline-scissor-starter-kit

jollycox
0

#11 Ja det var ju billigt även med frakt. Dock är jag lite skeptisk mot utländska sidor..

[Forest]
0

Jag har beställt från denna sida http://www.haromi.se/palsvardsaxar-c-5_59.html 

Men TS får du klippa valpen sen själv, kanske inte är så mycket man klipper en pompom, men tror att detta ska uppfödaren stå för då den antar jag ska ställas ut med :) Ett annat bra tips är att fråga uppfödaren om klippkurs så får du lära dig hur man klipper just denna ras :)

[Surina]
0

Jo jag ska få klippa valpen själv :)  Uppfödaren ska jag träffa den här månaden och hon ska då vissa mig hur jag ska göra osv.

Det är ju inte super mycket man ska klippa mer lite all around så att det ser runda ut :)

[Forest]
0

14 då har jag tips filma in när hon pratar eller klipper för annars glömmer man bort helften iaf gör jag det Flört